tisdag 21/8-07

vad gör du den dagen jag gör vad?

HEJ!

Igår började jag gymnasiet, jag är fett vuxen! Vi ser väl... men hur som helst så var det otroligt nice att äntligen få träffa sin nya klass, som till o med var bättre än vad jag förväntat mig. Jag kan verkligen inte förstå varför alla är så himla trevliga? Men man ska inte klaga utan det är bara att tacka och ta emot. Imorrn blir det första riktiga skoldagen, för se hur det går. Hoppas bara att inte datorkunskap är lika tråkigt som det låter, men om det skulle vara tråkigt så gör det inget, alla andra ämnen är ju ändå roliga så! (ni vet väl att jag bortser från matte? det är för självklart att jag inte syftade på det, så därför skrev jag det inte ens. fast nu gjorde jag visst det ändå..) Midgård är riktigt nice, och jag tror inte ens i mina vildaste fantasier att jag hade kunnat gjort ett bättre val än det jag gjorde! Detta passar mig som handsken i handen. Imorrn börjar jag dessutom klockan 10.00, Det är nice med sovmorron! Därför kan jag dryga här, vilket kan vara trevligt ibland. Har dessutom varit duktig och köpt 6 kollegieblock idag, eftersom man inte får det på gymnsiet. Det är lite snålt faktiskt, men sånt är livet!

Jag skulle gärna haft en chokladbiskvi och en kopp kaffe just nu, men ibland kan drömmar inte slå in! Men imorrn kan de slå in, i midgårds caféteria efter lunchen.... Haha, en i min klass humor (nämner inga namn) är ändå clean : "jagkanräkna.nu". Jag undrar hur mkt jag skrattat åt henne idag? Hon är fett rolig! Och sen när vi skulle måla gruppmålning så var vi den misslyckade gruppen : vi fick stå i kö i exakt 495 år för att få färg o penslar, fick sämst penslar (det var ju bara rat kvar, sist i kön var vi!), vi fick idéer sist av alla (fast våra första var ju bra ändå, skulle kört på dom!) och vi var tydligen de enda som inte förstod att man kunde blanda färgen med vatten, vilket alla andra hade gjort!!! Haha, bildläraren trodde typ att vi hellre ville ha det utan vatten... men vi var grymma, och vår bild blir grym! Yeah! Bildläraren förresten, som är klasslärare, är typ övertaggad i hundar! Första dagen när vi lyssnade på vilka alla var: "namn, tidigare skola, bor, familj, husdjur" så var det asmånga som hade hund, och hon frågade varenda jävel vilken hundras dom hade!!! Haha, intressant eller? Sen hade vi en tävling mellan alla ettor (förutom arena som var på sin lilla utflykt) och innan den så samlades vi i aulan och nåt random skulle berätta reglerna. Innan han började med reglerna så pratade han lite om att vi precis börjat i våra klasser och att vi inte känner varann osv. Och då sa han: "Så ta och hälsa på personen/grannen bakom dig nu" och alla vände sig om mot personen bakom för att upptäcka hur ägd dom just blivit! Det fanns ju ingen att skaka hand med eftersom den personen bakom en också hade vänt sig bakåt, osv. Helt sjukt att ALLA gick på den, askul!! Alla började skratta, hehe :) nej nu ska jag komma någon bra låt att lyssna på. Jag är taggadddd, BL 1!

Hejs

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0