Torsdagen den 15/11-07

Hej du!

Idag har jag varit 16 år i en vecka, asnice! Men jag förstår verkligen inte var tiden tar vägen, från måndag till fredag känns ungefär som en dag, det går så sjukt fort! Det äger, i den här takten blir det lov, jul och nyår på nolltid, det är niiice.

Idag har jag haft chilldag, gjorde prov i novellanalys och sen var det inte så mycket mer. Det var fett mys när det började snöa på lektionen. En sak som inte är så fett mysig är att jag är förkyld, det suger. Lyckligtvis är jag i princip aldrig sjuk, så jag kan väl kanske inte klaga. Det är dock inte så kul att känna noll smak när man äter, det är tråkis. BUT I WILL LIVE IT.

Efter den otroligt slappa skoldagen drog jag hem och spelade bas, jag tog ut en låt (basgången till Rock Around The Clock - Bill Haley, en känd och lätt låt så det var nice). Jag vill jävligt gärna ta baslektioner, men musikskolan kan ta sig: man får bara ta lektioner i ett instrument åt gången. Och musikanten är jag inte heller så taggad på för det kostar tusen miljarder där... MEN JAG VILL. Så det finns några alternativ:

1.Jag lär mig själv (frågan är ju hur bra det går?)
2.Någon jag känner lär mig (lever i en musikfamilj, borde inte vara alltför svårt)
3.Tar dom jävla lektionerna ändå, och skiter i att betala.
4.Skiter i hela skiten. Men det var inte ett så bra alternativ, för jag vinner inget på det

Men he lös sig mä tid'n.


Jag är så sjukt taggad på biljard så det finns inte! Det är jävligt kul alltså. Spelade det i måndags och jag vann näääästan (sköt ner åttan, och det var INTE oskillat, det var ren otur). Men jag älskar pool* ändå och när jag är 30 senast så ska jag ha ett eget biljardbord med rött tyg istället för grönt som ska stå i mitt vardagsrum. Känn på den!

Jag älskar ägningar, man kan tänka på dom flera månader efteråt och fortfarande skratta åt dom! T.ex detta scenario: Jag, Lova och Linnéa står i provhytten på H&M. Lova har precis provat klart och tagit på sig sina egna kläder igen och säger "Gud vad skönt att få på sig sina egna kläder igen" då Linnéa snabbt svarar: "And never looked worse". DET ÄR CLEANT! Och min ägning av Jenny (jag hoppas hon inte läser min blogg för hon blir så jävla sur om hon ser det här...Om du läser det här jenny : Sorry!):
Jag, Lova och Jenny sitter på bussen. Lova frågar om jennys kärleksliv: "Hur går det med the guys?" (jenny svarar negativt) "Tjejerna då?" fortsätter Lova, och jag säger: "Turkish?" JÄVLIGT KUL, men rätt internt så DU fattar det nog inte.

Idag har Lova varit hos mig. Vi har lyssnat på musik, lyssnat på mer musik, fikat, spelat Bond (jag äger på tvspel). Jag hittade en (ganska) gammal skiva med Wilhelms och Hannes rapband Anarkoz som dom hade back in the days när vi bodde på östermalmish. Fett kul att lyssna på! Det är ändå random att mina brorsor var fett hiphopiga av sig förrut, så är det ju verkligen inte nu. Då var det Randombastards, Tegdisslåtarna, Bussiga klubben, Anarkoz som gällde. Nu är det Plector (hårdrock) och Wolfman Jack (blus, rock, r&nb) som gäller för mina bröders del (Wilhelm i P., Amandus i W.J).Sjukt kul att lyssna på nu iaf, några år senare.

Random/interna grejer:
¤äta bananer och läsa romaner
¤We are your friends, and you'll never be alone again!
¤mysbelysning
¤tårta

(nejnejnej, jag ser ut som en jävla midgårdsestet när jag skriver såna random grejer. får sluta med det)

HEJ DÅ



* = biljard på engelska för den som inte är lika allmänbildad som jag är.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0