Tisdag 22/4-08

Mmm I get high with a little help from my friends,

Well hello there. Om jag skrev ett inlägg bara på engelska så skulle Jenny skratta åt mig. Men eftersom ett gott skratt förlänger livet kanske jag bör göra det då, för att bju henne på ett skratt. Fniss. I lördags gjorde jag en grej. En bra grej. En asbra grej. HELT SJUKT JÄVLA KUL! Vill du veta vad grejen var? Mitt band uppträdde på Hamnmagasinet, inför betalande åhörare. Det var N-I-C-E liksom. Att stå på scen (det var inte första gången btw, har stått på scen i olika sammanhäng några ggr innan) är underbart, bara underbart. Så det planerar jag att göra många gånger till i mitt liv :) En nice adrenalinkick. Det konstiga är att timmarna innan var jag sjukt nervös men sen när man står där är det som bortfluget. Människans hjärna är ett intressant fenomen. Så tack Emma och Lova, det gjorde vi G-G-G-REAT (och nej jag gillar inte Frosties. Cornflakes med socker, vad fan är grejen liksom?)!!!

Just nu lyssnar jag på Emmas favvolåt <33333 "When the children cry", vilken jag förövrigt älskade förrut! I nian fick jag till och med vår musiklärare Mats att låta oss spela den på en musiklektion. Den är fan fin :) Detta är dock första gången jag hör den på ett år... När man hör en låt kan man få sjukt mycket flashbacks, och det är nice. Musik kan framkalla så otroligt mycket: glädje, sorg osv. Ett liv utan musik skulle jag verkligen inte vilja vara med om. Om jag någon gång blir döv så blir det också min död. Så enkelt är det med det.

Från en sak till en annan så har jag också träffat Hillevi (min syster, 24 år) idag, det var mycket trevligt! Nytt, svart kakel i hennes kök var inte speciellt fult! Vi chillade på stan ett tag och fixade fika, och gick hem till henne (som också är på stan) och förtärde fikat (drack dessutom kaffe för första gången på en vecka, YEY!). Sen gick vi till Classes (Claes Ohlsons dvs. Och varför vill man döpa en butik efter sig själv? Vänta bara tills ni får gå på Filippa Norbergs, där finns allt man behöver och lite till! And a lots of FIKA.) för att köpa ohålat skrivpapper. Hennes skrivare dejtar inte hålade papper nämligen och jag KAN VERKLIGEN INTE FÖRSTÅ HUUUUR en maskinjävel kan känna skillnad på hålat och ohålat papper!!! På riktigt, hur FAN gör den???? Jag hatar maskiner, jag hatar tekniken. Jag ska bli en amish och skita i allt annat än det nödvändigaste, nämligen att överleva så länge som möjligt och säkra artens fortlevnad. Fast när jag tänker efter så vill jag nog inte bli en amish ändå, för dom är ju kristna (jag är ju som lite utav en ateist om man ska använda ett finare ord..)... kanske ska satsa på att bli eremit istället. ELLER RASMUS PÅ LUFFEN <333333 JAAAAAAAAAAAAAAAAA (L)(L)(L)

Och eftersom jag är synsk så vet jag att alla i världen älskar den här låten: http://youtube.com/watch?v=Yg2INu56vgs

Har även tillbringat en del av dagen som docka (Hillevi övade på mig inför en modevisning där hon bl.a ska ha med sån sminkning) och det var la trevlig. (Jag har aldrig varit i Göteborg.) Funderar fortfarande på vilken sminkning jag ska ha på mig, för innan jag gått ut dessa 3 år på Midgårdsskolan så ska jag ha spenderat en dag med teatersmink på mig, med hjälp av Hillevi. Det blir grymt, va. Nej, nu ska jag spendera min värdefulla och dyrbara tid i livet med att göra nyttigare saker än att sitta här och skriva meningslösa ord som ändå inte betyder något. Well, BYE

(Tänkte att du kanske ville veta att jag älskar parenteser. Om du kan gissa hur många parenteser det är i texten ovan så får du en krona av mig)

Kommentarer
Postat av: Emma The Queen

hahaa, askul jag tänkte kommentera att du har skitmånga parenteser!! tänkte på det när jag hade läst hälften, men jag blev ägd när jag läste din sista parentes :)

2008-04-23 @ 19:40:25
Postat av: Jenny

jag skulle inte alls skratta! eller jo kanske lite.
men du borde skriva ett nytt inlägg om dagen för den var jättebra tycker jag

2008-04-23 @ 22:15:08
URL: http://jenniieb.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0