Måndag 18/8-2008

Freedom's just another word for nothing left to loose

Well hey hey hey! Nu blev du väl förvånad?
- "Vad fan händer, är vi på väg mot vår undergång eller varför har filippa uppdaterat sin blogg?!". Jag är inte snabb men som man säger, bättre sent än aldrig och sånt. Men nu är jag här till ingens glädje! Inte ens min egen. Men vad fan ska man annars göra? Eller, jo det är klart jag är glad, men själva bloggandet plussade inte på så mycket på den fronten. HEHE..he?

Jag har äntliiiigen kommit igång ordentligt med läsandet av HPserien igen och det känns underbart. Folk (som för övrigt inte förstår vad dom snackar om) säger ofta: "Är det verkligen kul att läsa om alla böcker igen när man väl läst dom en gång?" Men det är ju egentligen en ganska knasig fråga. Jag har läst alla Rockyvolymer 100 ggr, lyssnat på beatles 100.000.000 ggr, sett Sweeney Todd flertalet ggr och ändå är man inte less! Riktigt bra saker kan och bör man uppleva flera gånger. Hur som haver, jag är på tredje boken nu, vilken jag började efter 00.00 idag, och har 150 sidor kvar. Det går inte att sluta läsa när man kommer igång! Så min säng är mitt bo ungefär, när man har såna här dagar. Ligger/sitter bara och läser och lyssnar på hårdrock. Vet ej varför men det passar jävligt bra att lyssna på hårdrock när man läser Harry P, har alltid tyckt det! Men nu får ni inte tro att jag är en enstöring som har vart hemma hela dan och läser, men grejen är att när man vart aktiv en stor del av sommarn så måste man få ut sin beskärda del av chill också.

Fniss. Taggar skola rätt mycket, taggar Midgård, taggar mina kära klasskamrater och det ska även bli skönt med rutiner igen (som Jenny så vist påpekat några ggr. Och det stämmer!). Så onsdag blir en trevlig dag! Och jag skiter i om tvåan är jobbigaste året, nån gång får man väl slita också.

 
Bara för att jag T-A-G-G-A-R

Kom hem från Gotland för ett ganska bra tag sen (typ 11 dar eller nåt, känns som en evighet för övrigt men som ni alla vet är Tid ett fucked up begrepp) och jag hade så JÄVLA ROLIGT!!! Träffade kusiner/mostrar/morbröder/ som jag inte sett på 6 år eller mer! Och så firade vi kära mormors 75årskalas också, I Roma Bygdegård. Sjukt roligt var det! Kul att få umgås med hela familjen 24/7 i en hel vecka också, eftersom jag inte bor med hela min familj så är det jävligt kul när sånt händer. Jag älskar alla, för alla är så jävla sköna och smarta! Och musikaliska! Det blev mycket skratt osv. Det gillar vi. Plus att Gotland är ett jävligt nice ställe. Blev förvånad över att jag kände igen mig så mycket! Gallerian i Visby, alla affärer, badhuset i Roma med träallén, Pressbyrån och Ica och Konsum i Roma. Och alla lukterna i husen, i varje släktings hus man gick in i så blev man översköljd av minnen när man kände lukterna! Hjärnan och dess lagring av bild, doft, hörsel, känsel osv är ett helt fantastiskt fenomen. Något liknande kan aldrig någonsin skapas, inte ens den bästa datorn kan jämföras med den. Undrar hur många Gb minnes utrymme som finns i hjärnan?



Det vi gjorde på Gotland var iaf som jag sa: hälsa på släkt och bekanta, gå runt i Visby, Fira mormors 75 årsdag, lyssna på mammas gamla spelarkompisar som spelade Irländsk musik på en pub (med 20årsgräns, yeaaah!) i Visby som hette Black Sheep Arms (Var för övrigt sjuuukt stämning. Dom spelade på golvet bredvid baren och dom spelade akustiskt och det var värsta gemenskapen där inne. Helt SMOCKAT med folk), se på gamla hus vi bott i, titta i några av alla 100 kyrkor som finns där, titta i min mammas morfars barndomshem. Min mammas morfar är 96 år, och vi hälsade på honom på vårdhemmet han låg på. Det var en ganska stark upplevelse. Ena dagen såg vi han ligga där, gammal och dement, och nästa dag såg vi hans inristningar som han gjort på vinden på hans barndomshem (F.S 1922, Folke mm. Han gjrode alltså flera inristningar i stenväggen). Det var en ganska skarp kontrast där. Vi gjorde 1000 grejer till och jag orkar inte ens nämna allt. Men det var en jävligt rolig resa och jag är så glad att vi gjorde den.

Men nu ska jag gå och make myself a cup of tea och lyssna på min Janis Joplin LPskiva som jag köpte på myrorna i fredags (för övrigt det bästa i fredags, mitt sms till Emma: "Säg inget till Emma om Modern Talkingskivan jag köpte till henne! Its a surprise you know!". Bra överraskning, Filippa! Köpte Modern Talking LPskivan till Emma och sms:et var ämnat till Lova, men jag använde mitt muskelminne tyvärr istället för hjärnan och råkade skicka till Emma istället....).

Hej da!

Kommentarer
Postat av: Emma the queen

Joo, du har uppdaterat till min eviga glädje! Jag taggar kanske inte skolan lika mycket som du, men det ska ändå bli kul tror jag! Jag joinar stan imorrn förresten : )

2008-08-19 @ 02:35:10
URL: http://emmzangurl.blogg.se/
Postat av: Jennie

hahahahaha! typiskt dig att skicka till fel person också, tror inte att emma får en sån överraskning ;)

men i morgon börjar vi school! känns inte så peppande längre. Det kanske är roligt för dig, men du har en bra klass och skola!!!

Nemen usch, hoppas dock att onsdagar blir som förut, då kan vi behålla våran tradition ;D

2008-08-19 @ 11:03:24
URL: http://jenniieb.blogg.se/
Postat av: Monka

Harry Potter äger!

Läser dem också igen, fast på engelska. Sjukt bra! Och varför man ska läsa dem igen? Därför att det är nu man förstår alla småsaker man inte tänkte på innan! :D

2008-08-21 @ 23:32:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0