I read the news today, o'boy

With the birds I'll share
This lonely view
With the birds I'll share
This lonely view



Nu har jag äntligen sett den film som toppar imdb's lista över världens 250 bästa filmer; nämligen Shawshank Redemption, även känd under namnet Nyckeln Till Frihet på svenskaaa. Den var inte överskattad,  levde väldigt väl upp till mina förväntningar. Det var en annorlunda historia med ett otippat slut. It was nice. Det enda som hade  kunnat göra den bättre egentligen skulle väl vara om Johnny Depp hade varit med i den, men man kan väl inte begära för mkt I guess.



Sjukt seg dag, inte nödvändigtis på ett negativt sätt men fortfarande, sjumilalång. Och blir det inte bättre än så; imorrn är det söndag, veckans tråkigaste dag. Men jag är inte allsmäktig härskare så there's nothing I can do about it. Hade jag kunnat hade jag förmodligen raderat dagen helt och hållet.  Idag har jag iaf fikat (ovanligt att jag gör det, händer fan jävligt sällan...) med Jessica och Monka och det var la trevligt. Sov även över hos Jessica igår och då såg vi Gladiator, det var nice att jag fick återse den efter 8 års uppehåll. Den är ju bra som ni vet.

Som sagt, söndag imorrn and I'm looking forward to it (på tvärtomspråket alltså). MEN ljuset i tunneln är att efter söndag kommer måndag, dvs en ny vecka med nya dagar att se fram emot. Ska träffa Elin S och även Hillevi då så det blir mucho trevligt I think! Nyår på onsdag redan, och ingen har ännu bestämt sig för hur de skall fördriva tiden. Jag är lite halvt otaggad på kvällen (om det nu är tillåtet, vågar fan inte säga det högt för då får jag väl 1000 protesterande dampanfall mot mig från alla håll) rent allmänt, därav att jag inte tar initiativ till att styra upp nåt. Bara jag får träffa mina kära kamrater så är jag nöjd, och så kommer det även att bli så det känns helt ok! Men vadan denna otagghet kan man fråga sig då? Det råkar var så att jag rent allmänt är lite halvt less på alla högtider/traditioner. Inte för att de är dåliga på något vis, för det är de verkligen inte. Traditioner är en asbra grej och ofta ett bra tillfälle att träffa familj och vänner och ha trevligt. Det jag motsätter mig med detta fenomen är dock att alla alltid ska tagga alla högtider så jävla mkt. Som om det vore roligaste kvällen på året. Och det känns lite ovärt att tagga på det sättet, när jag kan räkna upp 10 spontana  kvällar hur lätt som helst som skett under 2008, som varit tre ggr så roliga som ett vanligt jul/nyår.Men men, i försök att inte låta allt för bitter måste jag släta över detta stycke med att avslutningsvis säga att jag förmodligen kommer att få mycket trevligt på onsdag. För eftersom att jag inte taggar, så kommer det inte finnas några förväntningar att leva upp till, därmed minimal risk för besvikelse! Är inte det positivt så säg?

kessän är fucked up. Ful, fast söt

Äntligen har jag fått tvätta håret med Satinique schampoo/balsam från Amway once again och jag hade glömt hur underbart det är. Hillevi gjorde det möjligt för mig att få återuppleva detta genom att ge mig 2 flaskor i julklapp mm, och det var så rätt! Thankssss. Såg även animerade Rocky på tv ikväll, för första gången, och min kommentar om det är att det var jävligt snyggt gjort men att kvällens 2 korta episoder hade skämt som man står likgiltig inför. Dvs man skrattade inte. Men jag vet vad Kellerman går för och hans humor kan vara den bästa så jag vet att nästa avsnitt inte kommer vara till besvikelse.

 Jag råkade chockerande nog få syn på tv.nu, att en annan filmatisering av Sweeney Todd (dvs inte Världens Bästa Tim Burton's version, utan en från 2006) ska visas på TV4+ inatt 04:10, funderar starkt på att se den. Om inte annat bara för att få klart för mig att Tim Burton's film omöjligen kan vara sämre än någon annan version, eller att Johnny Depp's skådespelarinsats inte kan överglänsas av någon  på denna jord. Som om jag behövde övertygas om detta! Men jag kanske ser den ändå, för att se hur historian kan bli i någon annans händer.

"At last my arm is complete again!!"

Fyndade även 2 munkisar på rean igår, två för priset av en. Det var värt. Jag hatar rea för det lockar till de jobbigaste människorna som finns på ett och samma ställe,dessutom  jävligt trångt och varmt. Förstår inte riktigt varför det ska vara så uppskattat.


Kommentarer
Postat av: Monka

Red Hot Chili Peppers längst upp!

(Jag har så kul åt att gissa dina citat och jag äger på det)

Såg du Sweeney-versionen. Den lär ju ha sugit sönder jämfört med Burtons version. Den GÅR inte att toppa! :D

2008-12-28 @ 15:25:08
Postat av: Monka

Just det, glömde säga att Nyckeln till Frihet är verkligen huuuuur bra som helst! :D

2008-12-28 @ 15:26:11
Postat av: Jenny

Shawshank redemption är asbra! Och du skriver väldigt långa inlägg men det är bättre än dom som skriver en rad på sitt inlägg med bara ointressanta saker. Så keep up the long blogposts ;D Vi syns ju på tisdag också ;D

2008-12-28 @ 16:23:27
URL: http://Walkingourway.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0