Vilken dag, vilket år?

Well hello there, mate!


Jag och Vilhelm har fördrivit de senaste timmarna (från typ 21:30) med att göra en tecknad film på hans bärbara dator, som han hade med sig hem hit. Och all eloge till alla som någonsin  i sitt liv lagt ner energi på att göra en tecknad långfilm, för nu fattar jag vilket jävla arbete det är! På så många timmar blev det en 15 sekunder lång film ( ! ). Men jävligt clean dock! Ska lägga upp den på youtube snart, och då kommer jag länka den här. Hahaha, den är så jävla bra. Men jag fick mersmak och att ha tecknad kortfilm som projektarbete i trean låter inte alls helt omöjligt i mina öron. Börjar man i tid kan man ändå göra en riktigt rolig och hyffsat bra film. Så det är en idé som tål att tänkas på!

Idag har jag även vart på långpromenad ute i det vackra vinterlandskapet, och det var första gången som  jag var ute en längre stund sen torsdags. Riktigt skönt! Sen har jag sett långfilmen om Nalle Puh som jag inte sett på 12 år, minst, och jag såg även Dumbo som jag inte sett på 10 år. Kom fram till att heffaklumpscenen (Puh drömmer väldigt psykedelisk  mardröm om heffaklumpar) från Nalle Puh och scenen i Dumbo där Dumbo och Timothy är fulla och ser massa random elefanter, är ganska lika varandra. Båda är fucked up, och det lustiga är att båda scenerna är de som  man minns absolut bäst från filmerna, det var de som gjorde starkast intryck på en som barn. Förmodligen för att det är mysko musik och mycket färg och form. Scenen när Dumbo och Timothy blir fulla tyckte jag var väldigt onice när jag var liten, blev typ illa till mods när jag såg den då.  But not anymore.



Har även sett Beatlesfilmen Yellow Submarine lite halvt, och lite av Super Sweet Sixteen på MTV. Det hemska är att de som är med i det programmet inte fattar hur mkt de gör bort sig i tv. Ofta man VILL visa för världen hur omogen och bortskämd man är?? Det roliga med dagens program var att  tjejen som skulle ha sin födelsedagsfest stal artist och idéer från en annan tjej som skulle ha sin fest några veckor efter henne. Då blev hon assur på henne. Man skulle nästan tycka synd om de satarna, om det inte vore för att avskyn/hatet man känner mot dom är så enormt.

Imorrn blire iaf mellandagsrea med Hannaaaa. På kvällen ska jag träffa Jessica också, ska bli kul för det var 1000 år sedan jag var med henne sist! På stan vill jag gärna fynda nya kläder; antingen nya jeans, någon riktigt snygg munkis eller något annat. Nya penslar vore också positivt eftersom pappa av misstag slängde mina 4 BÄSTA (dessutom de enda jag någonsin använder typ...fast det var mitt fel så jag klagar inte på honom alls) penslar, vilket medför att jag inte kan måla alls.

Jul igår var mys iaf, as usual. Jag och Lova kom fram till att jul är sjukt överskattat. Det är det, men det är samtidigt väldigt trevligt att umgås med familjen. Fast själva dagen kan bli lite seg ibland, det är för många timmar. Fick bl.a en skiva med ett band som heter Creedence Clearwater Revival, ett band jag aldrig hört talas om trots att de tydligen var rätt stora förr. Det var sjukt chill musik iaf, kände igen flera låtar också. Så det är ett tips för er som vill höra nåt nytt och gillar lite rockig blues. De har spelat på Woodstock iaf.

Det här var ingen bloggskrivardag känner jag, så I'm outta here!

BYE

Kommentarer
Postat av: Emma The Queen

Hej Filippen!!!!!!!!!!! Hoppas du hade en mycket trevlig julafon :D :D måste se den där filmen sen, skynda dig att ladda upp den!Är som du vet hos Muffe och Maitan nu och idag har jag och Elin varit på stan och shoppat FETT!!!!!! Det ägde :) sen när jag kommer hem så ska du få se min dator och spela Guitar Hero och Buzz hemma hos pappa! :D Puss

2008-12-26 @ 21:23:24
URL: http://emmzangurl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0