Tisdag 5/2-08

Fettisdag, det är nice

Trots att det är en kristen högtid från början (eller det är det fortfarande men det är inte så många som firar det pga av dom skälen nuförtiden). Religion suger, men det kan vi ta en annan gång. Igår fyllde min äldsta bror 26 år, och det firade vi som vanligt med hela min familj (dvs jag + 4 äldre bröder & 1 äldre syster + våra föräldrar) och det är så nice att vi äntligen kommer kunna vara allihopen mycket oftare framöver då min syster flyttade hem i förrgår. Drygtaste var dock att jag hade fett mycket skolskit att göra, och eftersom jag inte vill vara osocial när vi firar så fick jag göra ett hemmatteprov 11 på kvällen (hela provet alltså) samt skriva klart en svenskaskit om den bäste av dom bästa (his name is Kellerman, Martin Kellerman) klockan sent. dessutom duschade jag 01.00 också. Och fortsatte med svenskan. Höll på att somna på matten o spanskan idag för jag har sovit lite flera dagar i rad ( egentligen sover jag alltid för lite för jag är dryg) och det är lite onice.

Till middag åt jag bl a potatis vilket fick mig att inse hur mycket jag saknat potatis (vi har inte ätit det på ett tag nämligen, har blivit annat hela tiden) för vildmannens potatis är fan inte potatis! jävla äckelpotatis, den förstör mina tankar om potatis på ett orättvist sätt. Att det bara är ofräsch sallad är inte heller en höjdare.... platttv kan skolan köpa till midgårds alla vrår. SKAFFA EN EGEN MATSAL!!!!

Igår sa min svenskalärare att Rocky (seriefigur) behöver psykisk vård. Idag sa min spanskalärare att han önskade att han var en dementor så han kunde suga ut våran livsglädje så att vi skulle börja arbeta istället för att prata. Kul att man är uppskattad i alla fall :) Det känns jättebra att det just i detta nu står en semla och bara väntar på mig i kylen. Mmmmmm! Den som spar han har, så ägda blev ni som redan åt er semla för jättelängesen! Nej men anledningen till att jag ännu inte intagit dagens viktigaste intagande i form av föda är för att jag varit hos min syster hela eftermiddagen. Duvet, man bara glider förbi i farten eftersom hon bor där hon bor (vasaplan). Kom precis på att det var ett år sedan två av mina bröder tvingade i mig min första hela kopp kaffe! Det ska jag fira med en kopp kaffe. Och en semla förstås.

Btw så är mina bröder jävligt sköna; "TV4 fucked up" (istället för tv4 fakta) plus 1000 grejer till dom sa i söndags som jag inte minns exakt just i denna sekunden som jag skriver detta.

P.S idag har jag gjort stenar av papier maché till ettornas projekt. det  var drygt för hönsnätet cuttade mig som satan. D.S

Hej då alla älskar dig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0