Tisdag 18/3-08

Because the world is round

Love is all love is you. Lova chillade med mig i skolan idag, det var nice. Svenskan, matten och spanskan hann hon vara med på (och jag är förvånad över hennes dolda spanskatalanger!) innan skolan var slut. Då drog Emma, Lova och jag till SkinArt (tatuerings/piercingstudio på Haga) för att få Emmas infekterade traguspiercing inspekterad ("Man hörde hur brosket knakade när dom tog hålet", huvaligen!), och hon fick de råd som hon behövde för att kunna gå vidare med sitt liv. Därefter, kvicka som vi var, drog vi till stan (med en liten genväg förbi mitt barndomshus på S.Ersmarksgatan där jag spenderade mina första år) och köpte rullpizza. Rådhusgrillens rullpizza kan vara den godaste pizzan som finns i världen, särskilt när man är hungrig. Sen drog vi till Subway och utnyttjade det bästa erbjudandet i stan just nu: En cookie + kaffe för 10 kr!!! Eftersom Emma ....ogillar kaffe så att säga, så kammade jag hem kaffet, dessutom!!!!!! Det var nice som FAN. Tack älskade Emma :D :D :D

Sen när jag kom hem fick jag träffa vår nya familjemedlem, den heliga birman Bibi (för er som inte har en jävla aning om vad en helig birma är så kan jag säga att det är en kattras med mycket vackra blå ögon) som egentligen är min systers katt. Hon trivs inte bra med Hillevis två andra katter, så nu ska vi se om hon trivs hemma hos oss med  vår katt Storkisse (the man! fyller 10 år den 20/5). Hon är supersöt :) Amandus var också här och åt, och det var trevligt, men han stannade inte så länge tyvärr. Jag har även hunnit skicka in sommarjobbsansökan vilket känns som en otrolig lättnad. Jag har dessutom varit duktig dubbelt upp och skrivit ett CV som jag ska jag ge till... nej förresten, jag ska inte säga vad jag ska söka för jobb, för jag vill ju inte att ni också ska bli intresserade av det så att jag på vis får konkurrens!

Vi (Lova, Emma och jag dvs)  träffade även en av våra gamla lärare, Anna-Lena, som vi hade i ett ämne som kallades "Musik och Drama" som vi hade på Östernalm (låg- och mellanstadium). Det är asmys att träffa gamla lärare för det får en att tänka tillbaks på hur det var när man var liten. FUCK, kom på nu att jag missade Top Model 9.... OCH Simpsons (båda programmen sändes parallellt så då får man zappa emellan de, typ). Men det gör inget, för TV suger, det är synd om de personer som är slav under sin TV. Nu ska jag göra en lista på överskattade saker:

  • TV!!!
  • smör på mackan (egentligen helt onödigt)
  • att åka buss
  • melodifestivalen
  • kladdkaka
  • matte
  • choklad
  • apberget (inte det fysiska på rådhustorget, utan communityn)
  • din mamma (nej jag skojar bara, din mamma är jättefin :) )
Min nya spanskalärare är förövrigt hur bra som helst! Fick tillbaka mitt senaste spanskaprov (och det sista någonsin som jag gjort som har med dimitris att göra) och jag fick som jag trodde underkänt på det. Men nu blir det ändring, för jag känner på mig at jag kommer lära mig mycket av den nya läraren. Hon verkar nice!

Känns otroligt bra att jag är helledig på torsdag, som dessutom är Skärtorsdagen. Jag älskar verkligen påsken, den äger! Det är så fina färger, god mat, att man får påskägg är otroligt värt, man har lov, det är på väg mot vår (dock inte den här påsken eftersom påsken är så tidig i år) och allt e chill.  Nu ska jag göra en lista på underskattade saker:

  • påsken
  • fika
  • att arbeta mot miljöförstörelsen
  • biljard
  • att cykla
  • Sweeney Todd (filmen alltså)
  • Paint
  • mögelost
  • lakrits
Idag sa min mattelärare: "Ja just det, Filippa är ju en sån där bandperson!" (Han syftade på en person som är med i ett band som spelar musik alltså) och jag undrar hur man definierar en bandperson? Tycker det var lite lustigt sagt... Nej, nu ska jag dricka något (har inte riktigt bestämt mig för vad ännu) och måla lite på min tavla till bilden. Det är niiiice. Och lyssna på musik såklart. Fast det gör jag ju redan nu iofs. IOFS. Öh, hej då

Kommentarer
Postat av: Emma The Queen

dina listor suger, du borde byta titlarna på listorna ovan med varandra!!!

2008-03-18 @ 23:55:08
Postat av: Emma The Queen

MEN VAFAN UPPDATERAR DU ALDRIG FÖR???????? UPPDATERA NÅN JÄVLA GÅNG!!

2008-03-26 @ 12:19:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0