Måndag 12/5-08

För polkagrisar är ju faktiskt inte så äckligt.

Jag vill bara säga "deliver us", men jag har en känsla av att det blir lite tjatigt snart, så jag skippar det. En fin dag, lite drygt med blåst ute bara, så jag hoppas att jag får kompensation för det under veckans kommande dagar. Igår åt jag en sjuuukt god pizza: Altona hette den, och den bestod av mycket ost, rostbiff, tomatskivor o bearnaisesås, och det var FAN INTE ÄCKLIGGGT! Yummie jag säga. Har även köpt ett nagellack idag, såsom jag gjorde förra måndagen. Det kanske blir en tradition? Nagellack på måndagar. Depends kostar liksom 25 spänn med biceps så det är ingen omöjlighet! Man känner sig relativt less på skolan nu, börja jag märka. Till måndag ska vi ha gjort klart en sagobok med typ 7 illustrationer, och förberett oss för att hålla tal på engelskan om en person som betyder mycket för oss. Sen ska jag göra färdigt en fågeljävel till formen (som förövrigt redan är försenad), läsa ut en randombok på svenskan, skriva ett SOarbete om en pågående konflikt som jag också ska komma på en lösning på, göra en resebroschyr skriven på spanska sen tror jag inte att det var nåt mer. Det är roligt! Jag skrattar hela tiden när jag tänker på det! You mustn't be naughty.

Och jag blir också glad i själen när jag tänker på att jag även denna vecka missar sovmorgonen pga MatteNationella A, del II... Börjar 8.25 istället för 12.10 - det är hoppet! Läraren bara : "Se till att vara utvilade och..." (osv) och då är min tanke : lätt att vara utvilad när ni tar bort min jävla sovmorron?!! Tack så mycket, det hurrar vi för. Hur det än låter så är jag faktiskt glad ändå, jag lovar :) Jag funderar på att baka nåt jävligt gott, det lockar. Kanske kladdkakemuffins? Den som lever får se. Ska även träna på min pianoläxa samt ge mig hän åt låtskrivandets konst, för det är något som jag funderat på ett tag. Och jag fick happyface när jag upptäckte att Quadrapop faktiskt finns med på mobilen som jag tänker köpa, det är inte tråkigt! Jag älskar spelet, det är N-I-C-E :) Det kan också uppfattas som lite småilla att ens bildlärare har örhängen som hon haft i flera år, och som hon inte vet vad det föreställer:
Läraren: "Dom här har jag fått av min son! Det är som små maskar, eller... larver!"
Elev: "Öhhh, det är ju en giraff?"
L: "En giraff? Nej, det är en larv!"
E: "Men den har horn, svans, ben som den ligger på, och giraffläckar ju"
L: "Ja, jag får väl fråga min son"
Fråga typ 5 år senare: "Förresten, dom här örhängena du gav mig för flera år sedan, vad föreställer dom?"

Det kan vara knasigt. Det blir salomon till middag och det är inte äckligt! Jag diggare helt enkelt. Såg min bror spela på Hamnmagasinet i lördags, med sitt band Plector. Det var bara hårdrockare där men jag kände mig inte felplacerad. Det var nice och dom var duktiga! Såg även Tornapart som spelade innan, men dom var jag inte lika taggad i.

Och här är en dedikation till min lilla kisse, bara för att han fyller år snart! :-) Och jag vet förövrigt inte varför det låg en skruvmejsel i sängen, den kanske ville vara där bara. Vem vill inte?

image3

BYE

Kommentarer
Postat av: Emma The Queen

det heter kompensation, inte komposation

2008-05-13 @ 13:37:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0