Måndag 19/5-08

À Tout le Monde!

Låttitel som vanligt. Det funkar finemang som rubriker. Det är jobbigt att skriva inlägg när man har tusen grejer att skriva om och man bara kommer på en typ. Men jag tror att jag överlever det ändå! Vi får se. Idag när jag pratade med Eija i telefon i ca 2 h (det var extremt lite för att vara oss, men jag var tvungen att lägga på när jag fortfarande inte ätit middag vid sjutiden, samt att jag fick besök) (plus att det var korvgryta till middag och då kändes det ännu hemskare att lägga på för en sådan makaber ickefestmåltid.... Uuuuuhhhh....) (dessutom vill jag gärna tillägga att jag älskar parenteser) (bara så du vet det) så kom jag på hur jävla mycket jag saknar Sthlm!!! Måste dit snart, snart snaaart! Har varit där 4 ggr senaste året, men jag vill dit igen och igen och igen. Så jag hoppas jag får fara dit och se Eijas nya lägenhet o bara allmänt trivas i huvudstan! För det är grejer det. Och trivas i en mycket god väns sällskap såklart :-)

För övrigt vill jag tillägga att jag inte vill heta Olsson i efternamn. Kom och tänka på det förrut idag när jag gick förbi en brevlåda med just det namnet. Inget ont till er som faktiskt heter det, för det är inget fult namn! Men Filippa Olsson, njaaaa. Har precis bakat rulltårta med kokos och vaniljsmörkräm. Eftersom jag inte är en sån som fotograferar mina bakelser så snodde jag den här finfina bilden från google iaf, håll till godo:


image10
Fast den ser ju inte alls ut såhär men det skiter jag i.

Att scanna kommer inte bli en framtida hobby för mig, kan jag säga. Ibland blir man smått less på tekniken.... om jag hade levt för 200 år sedan hade jag ju knappast saknat att blogga, eftersom jag ändå inte vetat ett skit om det hur som helst. Teknik kan vara underskattat, speciellt när det laggar utan anledning!!! Men sagan är iaf klar och jag kan pusta ut om jag vill. Så jag kanske gör det sen. Först måste jag bara irritera mig lite över hur otroligt enerverande det faktiskt är att missa tredje tisdagssovmorgonen i rad (det är den långa sovmorronen dessutom, börjar 12.10 i vanliga fall) för att istället va på skolan 8.25. Det är inte hoppet! Imorrn är det pga fågeljäveln som är till formen. Som ska vara gjord i ståltråd dessutom! Alla trådar suger. Nej, nu ska jag duscha och även passa på att njuta av min rulltårta medans den e nybakt o fresh alltså! Hejs

Kommentarer
Postat av: Jennie

haha ja du och dina paranteser :P
så du dissar namnet olsson? Se till att inte gifta dig med någon som heter det i efternamn då ;)
men bakelserna såg goa ut, dom är säkert slut nu också ;)

2008-05-21 @ 07:20:45
URL: http://Jenniieb.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0