Torsdag 15/5-08

stay in the shade

Har inte tänkt på rålänge på hur underbar José González spelning faktiskt var. Den var verkligen U-N-D-E-R-B-A-R. Hoppas han kommer till Umeå snart igen, annars får jag söka upp honom. (Och han har fortfarande tagit på min högra axel, har bildbevis). Idag är det även Lovas födelsedag, så jag passar härmed på att säga:

GRATTIS PÅ 17-ÅRSDAGEN LOVA!!!!!




Repet idag gick förresten förjävligt bra, jag älskar det! Ska bara träna in basgången ihop med sången liiite mer så att det sitter som en schmäck. Och Lova lyckades ragga till sig en apelsinchokladboll + en espressokopp av hon som jobbar i caféet på Hamnis (Kafé Stormen dvs). Det var la trevligt! Jag och Emma blev inte avundsjuka för vi hade ätit glass innan :-) (det roliga är att jag bara tänker oseriöst när jag ser en sån där smiley med näsa. Man kan liksom inte ta dom seriöst på något sätt. Jag älskarom) Jag, Emma och hennes vän Sara chillade på Kicks ett tag också innan repet (såg ej Hillevi där dock, kanske ledig idag?). Jag fick chans att dofta mig igenom ännu en del av parfymsortimentet (är på jakt efter den ultimata parfymen. Hade ju min Versace Bright Crystal som jag älskade, men det faktum att det är Eau de Toilette gör mig inte lika taggad längre. Vill ha Eau de Parfum!) och jag har upptäckt både Jenka- och citrondofter och en massa annat äckel. Men EN parfym var fan jävligt nice! Ska gå dit och sno ett sprut igen imorrn innan repet höll jag på att skriva, när jag kom på att det inte är nåt rep imorrn :( Lova ska nämligen vara bussvärdinna på en bussresa till Tallin (Det kan faktiskt inte bli mer random! Men hon får ju lite dineros så det e nice ;) ). Ja, jag tänkte som sagt sno ett parfymsprut av den parfymen imorrn ändå, busig som jag är. Inte för att jag är busig, men jag kunde ju lika gärna ha varit det. Tänk så mycket man är, när det samtidigt finns så mycket man inte är! Tanken kan vara svindlande. Men ändå inte. Because we are your friends.

BUT THERES NO PLACE LIKE LONDON! Och jag längtar så fruktansvärt efter Sweeney Todd releasen! Men nu blir jag ledsen i ögat; läste på nån randomsida att releasen beräknas vara 2008-07-23, det är fan 2 månader kvar!!!! :( Men den som väntar på något gott... Du som tänker "ladda ner filmjäveln och bränn ner den, din jävla idiotjävel" svarar jag så här på: Den filmen är för bra för att laddas ner! Och jag vill fan jävligt gärna ge pengar till Tim Burton o Johnny Depp för dom är nice! Dessutom vill man INTE ha en fet film/cdsamling med brända alster, det är ostämning. Men jag hatar fildelningslagen för det kan vara det töntigaste : man gör inte en lag på något som är så sjukt vanligt o i princip omöjlig att förhindra. Om jag var medlem i ett askänt band skulle inte ha nåt emot att folk kunde ladda ner vår musik gratis, det är ju bara bra att ens musik sprids! Man köper ju inte en skiva med låtar man aldrig hört, men om man däremot laddar ner några låtar kanske man tänker "Fan vad nice det här lät, jag ska köpa deras skiva!" men det är det här som alla idioter inte förstår. Ja, det finns många människor på denna plats med lika många åsikter. Men det kanske är lika bra. Eller? Idag har jag även spelat schack för första gången. Jag vann jävligt mycket! Inte.... Men vänta bara, jag får min revansch!

Medans du kanske eventuellt funderar på meningen med livet så ska jag duscha, äta, rita och slutligen sova när det finns tid för det. Så bye liksom!

P.S I nyaste numret av GLÖD finns det med en bild på Lova, tagen av mig, checka in! Det är sidan med den återkommande "skicka in en sån här bild till oss" -tävlingen, och detta numrets tema var "en bild på en kompis". Check it out, man! Tidningen finns att hämta på välsorterade bibliotek.... D.S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0