torsdag 13/11

Imagine there's no countries
It isn't hard to do
Nothing to kill or die for
And no religion too
Imagine all the people
Living life in peace

Hemma igen från the pianooo. Lol att jag höll på att somna när jag satt och övade på läxan förrut idag. Men den ljuva sömnen kommer vänta ett tag, för innan jag kan få njuta av den måste jag påbörja (eventuellt slutföra om jag lyckas komma in i mitt esse) mitt hemprov i historia om kalla kriget, stalin och ryska revolutionen osv. Känns lite hängigt men det är lika bra att få det gjort. But first, I'd like to ( "...caress this rusty kettle" som saladsfingers skulle ha avslutat meningen) have a nice cup of tea, AND coffe at the same time. But not mixed. I don't think that would be pleasant, if the two of them where mixed togheter. Och OJOJOJ att vintern är  på G alltså, säger bara ett ord; kylan! Men kyla är nice, man blir pigg och levande. Fast obehagligt kan ju mesar tycka att det är.... men inte jag!

Cyklade genom viadukten under E4/Västra Esplanaden och fick flashbacks till tiden då den fina målningen Paint It täckte dess ena vägg. Men någon kommunjävel var självklart tvungen att sanera. Förstår inte resonemanget: "Ja, för det är jävligt värt att betala 10.000 och förstöra miljön lite för att få bort KLOTTER (vilket det inte är ens..), det förstör ju vår vackra tunnel" Hmmmmm? Jag blir fan förbannad: för jag vet att i princip alla tycker att det är kul att ha något att kolla på när man går genom en grå ful äcklig tunnel. Speciellt om det är något snyggt, som i det här fallet. Och varför orkar dom slösa pengar på att sanera, när konsten ändå inte gör någon skada alls? Om en av tusen verkligen hatar att titta på konst när dom går genom tunnlar, kan dom väl gå över tunneln på vägen istället och bli påkörd, eller blunda 5 jävla meter. ORKAR INTE. Så nu ska jag hedra paint it med denna bild:



HEJ DÅ

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0