Fredag 28/11-2008


The lunatic is on the grass.
The lunatic is on the grass.
Remembering games and daisy chains and laughs.
Got to keep the loonies on the path.

The lunatic is in the hall.
The lunatics are in my hall.
The paper holds their folded faces to the floor
And every day the paper boy brings more.

UNDERBART! Jag är alltså hemma! I managed it. Har spenderat kvällen med Hanna och Elin hos Hanna. Elin for vid 20 över nio pga att hon bor i sävar och därmed har taskiga busstider att passa. Men inte fan trodde jag att jag, som bor i stan, skulle behöva gå från UMEDALEN till MARIEHEM halv 12 på natten ( I mean come on, hade klockan varit halv tre hade jag kunnat förstå, men halv 12 på en fredagkväll?? SKITBUSSTIDER) pga att inga jävla bussar gick!!!!! Det var en överraskning när vi kom till busskuren. Klockan 01:00 kom jag iaf innanför dörren hemma, efter att ha powerwalkat hela vägen. Det ironiska är att jag fick gå hem från stan igårkväll efter pianot också, fast då var det för att bussarna uteblev pga av halkan. Visst har jag tur?

Har man mp3 så är det dock ganska chill, igår fick jag sällskap av Beatles och The Knife, och ikväll blev det  Pink Floyd. Sjuuukt värt. Bortsett från denna oplanerade långrpromenad så var det en riktigt trevlig kväll, har blivit liiite bättre på poker nu, både efter att vi spelade irl och på unibet. It's so fun! Längtar dock tills jag blir tillräckligt bra för att kunna alla regler och termer till 100% så det blir ett riktigt spel av det hela. Då kan vi även börja spela om pengar och utan att behöva veta på förhand att Hanna kommer att vinna :( :) Vi åt även pizza på Tre Kronor och deras pizzor är så jävla goda, ingen nyhet men fortfarande, delicious! Blev oxfilé, bearnaisesås, rödlök och tomat för min del och det var alldeles för längesen sist; SJUKT JÄVLA GOTTTT!!



Och jag är lite förvånad över att mitt lokalsinne aldrig sviker mig när det gäller; har gått vägen från Hanna till kungsänget (från kungsänget hittar jag till stan nämligen, ganska simpelt) EN gång förrut, men det gick bra. Trots att det var en random Centrumskylt som hade kunnat förvirra mig om jag inte vetat vad gatorna heter och därmed såg Backenvägen och dess busskurer; then I knew I actually would come home at last. Sweet. Vi såg även en del av disney pixlarfilmen Cars och den var helt ok. Men fortfarande: mina barn ska se på gamla goda tecknade disneyfilmer när de är små, för datoranimerat är så känslolöst... Det känns som att det ligger så mycket mer arbete och själ bakom de gamla tecknade disneyklassikerna än vad som är med dagens filmer. Det är synd, but that's the way it is.

Älskar för övrigt Midgård så mycket, idag var det mys med glögg, pepparkakor och julgranspyntning! Även jävligt chill dag: först arbeta med linoleumtryck på bilden, sen måla en kubistisk bild på kulturhistorian. Det är liksom det enda jag gjort i skolan idag, sjukt slappt. Vi håller på och rensar bort massa skit och tömma gamla flyttkartonger här hemma och nu har återstående delen av vår VHSsamling kommit fram! Vi har förmodligen flera 100 VHSfilmer; bl.a i princip alla Disneyklassiker fram till år 2000, alla Turtlesfilmer, Asterix & Obelix, Lucky Luke, Landet För Längesedanfilmerna, några Astrid Lindgren plus en massa massa annat. Och det äger att de filmer som jag inte sett på kanske 7 år har kommit fram, så nu ska jag tagga Turtles t.ex! PLUS att vi hittat de andra Dialogtelefonerna, däribland den röda. Jag har en grå Dialogtelefon nu på mitt rum, men eftersom röd är min favoritfärg så har jag längtat efter att den skulle komma fram så jag skulle kunna ha den istället. Så nu ska jag koppla in den :)



Här är en dialogtelefon. Visste inte att det fanns svarta så nu vill jag fan hellre ha en svart än den röda jag nyss hittat... :(

Askönt med lördag imorrn, ska sova ut, städa, eventuellt träffa Linnéa.M på stan, typ träffa Lova/Jessica (eller båda) och sen får vi se vad som sker. Det blir nog trevligt hur det än blir (inget kan ju fan vara tråkigare än förra helgen alltså så...). Men nu ska jag kolla i alla böcker om ryska revolutionen som min far plockat fram åt mig, alltid kan man ju lära sig något (och vem fan vet vem Rasputin är, det är bara Tinika och Hanna som vet att han funnits i verkligheten!). Vill även tillägga att vår klass äger ashårt, har haft riktigt trevligt i skolan den här veckan :) Och att vi hatar Photomic för att de dissat alla Midgårdsklassers slogans till klassfotona, inklusive vår klass....

Bye bye

Kommentarer
Postat av: hanana

ååh, vad skönt att du kom hem säkert!!=)

2008-11-29 @ 12:25:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0