Tisdag 14/10-2008

"Maaaanyyyy cheeeeers!"

ÄR det inte underbart när man sätter på mpthreen och det är "With a little help from my friends" som precis är i färd med att börja? WON-DER-FUL jag säga. Såg DH ikväll som vanligt va och Kayla är störd. Hon gör sjuka grejer men bryr sig typ inte om konsekvenserna som andra medmänniskor får av det? She's a kid from hell, I tell you. Men men, Maynard kan väl funka, men det var nog inte så vackert. Det har jag tänkt på, vad man ska döpa (mina barn ska dock inte döpas i kyrka  överhuvudtaget, men säg namngivas då) sina barn till? Det namnet man väljer ska ju ändå hålla hela livet, både som barn, ung, medelålders och gammal. Och det är kul om det är ovanligt, men samtidigt finns med i släkten. Jag är  typ mobbad i min familj för Filippa är det enda namnet av vi syskon som inte kommer från någon, dvs jag är den förste som heter Filippa, både från Norberg och Ahlström släkterna. T.o.m Amandus finns med, dock som andranamn.  Men hur som helst, hur FAN ska man komma på det perfekta namnet? En till synes omöjlig uppgift tycker jag... men man får väl hitta på nåt. Det ska ju gå på något vis. Inte Maynard bara, tack.


jag gillar att vi är jätteseriösa på den här bilden. Plus att det var mörk natt, men vi hade ändå solglasögon för vi stekeeeer. (det är något jag vill uppnå?)




Idag har jag äntligen återupptagit mina försök att lära mig spela munspel. Men det är jävligt svårt alltså, speciellt att ta ut låtar på det. Piano är busenkelt att ta ut låtar på, för allt är ju så logiskt, alla tangenter finns där och man vet hur det låter beroende på var man trycker. Men med munspel så knakar det i hjärncellerna ca 50% av tiden. Har iaf lyssnat på min Bob Dylan skiva (eller min vet jag inte, men nu är den min...) igen, fast nu i syftet att lyssna på munspelandet. jag lärde mig grejer av det! Det var coolt. Men jag vill ha fler munspel än ett stämt i C. Vet dock inte vad man behöver mest... Kanske ska lära mig spela banjo också, för nu har min mamma och hennes sambo 2 st, så då kunde jag få låna den ena och försöka lära mig. Jävligt svårt är det dock, ni fattar inte alltså. Det är inte alls som gitarr eller något annat; det är 5 strängar (inte stämda som gitarrens) och femte strängen sitter lite längre ner på halsen; vilket medför att den strängen inte täcker de två översta banden. Ja, den är random alltså. Men kul!


Mmmmm, det godaste kaffet = bistrokaffe. Try it! Måste utnyttja påtårerbjudandet som skolan har, det blir 3 kr billigare! Haha, egentligen borde vi sneaka med alla mina koppar i mitt skåp, och bara ta en kopp därifrån och köpa påtår?


Haha varför sitter jag här egentligen? Jag har ett jävla KuHiarbete att göra som jag inte ens börjat på...deadline om ca 24 h och 40 min. Men jag hinner, det är luuugnt. Fick IG på matten också, för den som vill veta. Ni ska också veta att det berör mig ytterst lite, det enda jag bekymrar mig litet över är att jag förmodligen inom en relativt snar framtid måste göra omprov, och det ser jag inte fram emot, just pga den anledningen att det kommer gå lika dåligt då också. I just don't get it, and I don't wan't to get it. Why do I have to get it? Good question, I think, if I may say it myself. Men även om jag suger på matte så förstår jag allt om Kalla Kriget, och jag vet fett mycket om USA och Sovjet efter andra världskriget, och om kommunism och kapitalism. Så jag är inte borta bakom flötet till hundra procent ännu.... inte ännu....

HEJ DÅ JAG ÄR STRESSAD. Men först ska jag dricka en kopp te. Med honung i.




Plus att min brorsa är störd (han med långt mörkt hår):

http://www.youtube.com/watch?v=W0cP_gC0Woo


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0