Söndag 12/10 - 2008

"So let me take you by the hand and lead you through the streets of London!"

Jo tack alltså! Helgen var niiiice. Igår fick jag äntligen se älskade Sweeney Todd igen (med Emma, Jessica och Monica) och fyfan vad helvetes jävla cp bra den filmen är!!!!!!! Alla (speciellt mina bröder) ifrågasätter att jag ser den flera ggr men dom fattar ju inte vilket mästerverk den är. Det är helt sjukt att jag fortfarande får rysningar när jag ser filmen, att jag fortfarande tycker allt är precis lika jävla bra som den var första gången jag såg den. Den är underbaaar helt enkelt. Jag kom även på att det faktiskt inte finns någon del av filmen som är dålig! För varje ny scen som kommer tänker man "Ja, den här scenen - fan vad nice!", är inte det sjukt med en film som inte har EN enda dålig scen? Världens bästa film, helt enkelt, my last word inom detta ämne.


Från scenen "Pretty women" (Kill Him, Kill Him, Kill Him!!!)

Ytterst trevligt att umgås med Emma, Jessica och Monica också, J och M träffar jag ju inte alltför ofta tyvärr :( Men det var kul, fast jag blev jävligt trött mot slutet. Så jag sov extremt jättelänge idag men det behövdes. Sömn är så niiiiice! Och det äger på helgen när man kan ligga kvar i sängen hur länge man vill och bara njuta av hur bekvämt och varmt det är där. Det bästa med att vakna upp en sådan här söndag är ju att det bara är en låtsassöndag, eftersom man är ledig på måndag. Så imorrn blire sovmorron igeeen, ljuva tanke, och sedan utvecklingssamtal 12.15. Men det är rätt lugnt, har inget emot utvecklingssamtal egentligen. Inte för att jag tycker att det behövs, men det är ju inte jobbigt egentligen. Man drar dit sen sticker man. Fast det gör man egentligen med alla ställen; man drar dit sen sticker man. Såvida man inte stannar i samma hus och aldrig går ut någonsin, vilket inte händer alltför ofta. Apropå ingenting: smek på svarta converse, det är verkligen schnüggt. På riktigt.



Idag hade vi syskonmiddag med alla syskon och inga föräldrar (pappa är i Sthlm och repar inför spelning med sitt band, mamma jobbar) och det var jävligt kul. Jävligt gott också :) asgod kyckling och potatis och så vidare, Mmmmm! Och glass med kolasås och kaffe på det. Kul att träffa alla samtidigt, för eftersom vi är 6 st så är vi inte allihopa så ofta. Sen följde jag Hillevi hem (vi gick, hurtiga som vi e) och jag cyklade därefter hemmåt och jag älskar ju temperaturen ute, asvarmt och så blåser det härligt. Hade faktiskt inte vantar på mig heller :) Hösten är så lätt den bästa högtiden (men jag menar ju årstiden såklart),  there's no doubt about it. Det är heller ingen tvekan om att jag nu skall bege mig och göra en jävligt god kopp te, och eventuellt läsa klart det sista kapitlet i Harry P (boken tar seriöst aldrig sluuuut. Man ska inte läsa böcker om man aldrig har tid, det blir så ryckigt då)

Goder natter, goder natter, var herre och fru. Vi önskar eder alla en fröjdefull jul!

Kommentarer
Postat av: Emma The Queen

SWEENEY TODD ÄGER SÅ JÄVLA HÅRT :DDDDDDD

2008-10-13 @ 18:07:16
URL: http://emmzangurl.blogg.se/
Postat av: hannakungen

pa-pa-pampampampam.. jag lyssnade just genom soundtracket till den filmen på spotify!:P

2008-10-16 @ 18:52:50
URL: http://projectf.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0