Torsdag 23 Okt 2008

What would you say if I asked of you
- out of loneliness, out of loneliness
What would you say if I asked of you
- out of loneliness, out of loneliness
Could I be with you
Can I be with you

Blev bara taggad på Hello Saferide, som jag och lova förhoppningsvis kommer se nästnästa lördag. Hoppas hon spelar nån av de gamla låtarna, för de taggade jag så jävla mycket förr i tiden. I ett annat liv egentligen, känns så. Det är det som är så konstigt, man utvecklas och ändrar personlighet hela tiden, men ändå så är man nånstans samma person som man alltid har varit. Det roliga med mig är att jag hade så konstiga saker för mig förrut, som jag totalt ändrat inställning till nu. T.ex var några av mina åsikter förrut:  "Jag skulle vilja ha linser, vem fan vill ha plastbitar i ögonen?!!" , "Jag skulle aldrig någonsin vilja bli vegetarian, jag tycker kött är för gott!!", "Jag ska ALDRIG börja dricka kaffe, inte ens när jag är vuxen" (och den sista är fan den konstigaste, varför inte liksom? Jag ville typ gå mot strömmen eller nåt... haha har fan ingen aning men jag var väl cp).

Åhhh, idag pratade vi lite om musik, när vi satt kvar och målade och några donade med böcker (vi hade bara sve. bokredovisning och slutade astidigt, så vi arbetade några stycken med bild&form efter det), och jag fick så mycket flashbacks till spelningen på Hamnis, och till sommarjobbet. FAN vad kul det var!!! Det är så himla underbart att uppträda med musik, det äger verkligen. Jag hoppas jag får tillfälle till det fler ggr i framtiden, för det äger så  jävla hårt.


Mitt sommarjobb. Visst hade vi fina t-shirtar?? Hmmmm.....

Det enda drya idag var när jag steg upp astrött klockan 07.00, stressade som fan och dissade t.om VK som jag annars alltid läser vid frukosten, för att komma i tid till redovisningen av "Mig äger ingen". Och när jag kom (i tid dessutom, det lyckas jag aldrig med annars) 8.30 var det bara Linn där, och sakta gick det upp för mig att vi började 9.30 istället. FATTA, jag hade kunnat sova en timme till, "skitsamma, en timme är ju noll" tänker du kanske, men när man är cpjävla astrött, så är en timme så otroligt mycket! ÅHHH vad less man blir sådana stunder!!! Tur att Linn var där iaf, hade jag fått vänta en timme ensam hade jag ju avlidit. Men nu är jag iaf i princip klar med mitt Sweeney Todd självporträtt (orkar inte att jag spillde flytande tusch över allt på bilden, är så klantig.... målade över med vit akrylfärg) iaf och det känns skönt. Och sen hade vi en trevlig stund efter redovisningen jag och några classmates som sagt och målade osv,   det ägde :D :D :D Sen drog jag, hanna och elin och fikade på café station efter det, och det var mys och göttttttt.  Fast vi var kanske lite för pinsamma för jag kan inte tagga ner när jag börjar skratta för mycket... jag och hanna kom fram till idag att vi exakt VARJE dag refererar något från family guy, och vi skrattar alltid åt det, den humorn är alldeles för bra. Det är också lite småläskigt att vi kan läsa varandras tankar (vilket också händer varje dag..!), ett exempel från idag:

 Hanna hann bara säga "Åhhh vad..." och jag tänkte ordet Student, och fortsättningen på hennes mening löd:  "...ska man göra när man gått ut skolan???". En annan gång så började jag precis tänka på mina favorittuggummin Stimorol Senses Tropical Twist utan anledning (och jag brukar inte tänka på dom), när Hanna började snacka om dom!  Det är lite för mycket för att vara ett sammanträffande. Its kind of fun!

LOV IMORRN É SÅ SWEEEEEEEEEEEET! Plus att vi inte har varken KuHi, eller Kör, vilket innebär att vi bara har bild mellan 10.00-12.30, underbáááárt. Sen ska vi fika efter skolan (igen :)) och det taggar jag! Hoppas det blir improteater på söndag, har velat se det ett tag nu. Det är gratis dessutom. Gratis är gott.

Nej, nu ska jag sova eller spela piano, sen ska jag äta maten, och cykla iväg mot midgård igen för att ha en trevlig pianolektion. Hoppas jag får en nice läxa. BYEEE

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0