Soldagen den 28/9-2008

Jag längtar till den dagen då jag korsar övergångsstället vid Abbey Road.



Lyssnar på "Son Of A Preacherman" och får starka flashbacks till sommarjobbet. Sj spelade jag trumpeterna på synth, det var kul. Att vara gatumusikant måste vara det värdaste sommarjobbet som finns. Och jag som funderade på att inte välja det pga feghet! Men min kära bror Amandus fick mig att välja det till slut (som han sa en gång; "Jag är din syo!"). Har haft en supertrevlig helg utan tokiga/mindre roliga/pinsamma händelser och det känns bra. I fredags väntade Elin Swartling på mig i caféterian när jag hade kör (slutar cpsent, 16.15) och efter att ha sjungit "Streets Of London" en sista gång för dagen så begav vi oss mot Mariehem och även mitt hem. Vi chillade och åt extremt sen middag (19.00) för att Vilhelm kom så himla sent till oss. Men vi hade trevligt och jag är inte helt säker på om hon uppskattade att vi lyssnade på random grekisk musik i typ 1 ½ timme vid middagsbordet (pappas påhitt), men i vilket fall så låtsades hon som det iaf. Senare, när Emma äntligen kom hem från firandet av Jessicas mamma (dvs Emmas faster, gissa vad Emma och Jessica är till varandra!) kunde vi börja gå mot Sofiehem. Jag berättade för Elin.S om vårat gäng och om hur olika vi är varandra när vi samtidigt är lika, och om att vi känt varandra i 1000 år, att vi träffas sällan men att man alltid vet var man har varann och massa annat shit, och då när vi går där på Sofiehemsvägen jättenära Emma och Elin.A's hus, så kommer Linnéa cyklandes, och jag blev så glad att se henne! Visste ej att hon skulle komma så det var en jättetrevlig överraskning! Hon blev typ lite förvånad över att jag var så glad att se henne ;) Men det var så kul att hon kom när jag höll på att berätta om hur mycket alla dom betyder för mig.


Elin.S som vildvittra i ettornas projekt förrut i år :)

Vi chillade iaf, pratade och hade trevligt. Vänta, måste göra te! Så, I'm back on track. Har äntligen fått tag i detta underbara cocoste som Mikaela så vänligt introducerade för mig, och det är satans så gott. Gillar inte svart te egentligen men detta är underbart! Det sjuka är att det typ inte finns på nån affär, min far letade i 3 butiker innan han fick tag i det, även jag hade kollat i en butik (och då var det bara cocosteet som var slut av alla 40 tesorter, oflyt). Maybe its popular?? Eller sällsynt. Fick provsmaka rättvisemärkt kaffe på torget i lördags, och det var det godaste kaffet som mina smaklökar någonsin kommit i kontakt med, sjuuuukt gott!!! Om det inte kostar 1000 kr/kg kanske jag köper lite. Men först ska jag köpa helsvarta converse vilket jag taggar! Hoppas studiebidraget kommer på måndag.


det älskade teet!

I lördags for jag och Emma på Tattoo Convention, dvs tatueringsmässa på Scharinska. Det första man möttes av när man kommit upp på andra våning var det underbara surrandet från tiotals tatueringsmaskiner. Det var jävligt N-I-C-E, fick se med egna ögon när folk blev tatuerade. Tyckte lite synd om en kille som tatuerade en bil mm på ena sidan av magen, ovanför höften för det såg inte skönt ut. Han låg ner med armarna om huvudet. När vi gick förbi han jättelångt efteråt så var den fortfarande långt ifrån klar. Undra hur det känns att bli tatuerad när en massa randoms tittar på, som om man vore nåt djur på zoo eller nåt.

Blev fruktansvärt taggad på min artonårsdag, men blev inte så vänligt påmind av mig själv att en förutsättning för att fylla arton är att jag först blir sjutton, och det sker inte förrens om en månad och en vecka. Dvs jag måste vänta i 57 veckor innan nålen får nudda min hud!!!! Arrghhh. Emma behöver bara vänta ett halvår, orättvist :( Hur som helst så var det sjukt nice att se alla tatueringar, och jag läääängtar! Sen for vi och fikade på Bibliotekskaféet där jag inte varit på 1000 år, det var trevligt :) Senare på kvällen träffade vi Elin (Emmas älskade tvillingsyster), Jessica (Emmas älskade kusin), Leon och Molly. Lova och Linnizz kunde tyvärr inte :( Vi såg på nån randomfilm som hette Rest Stop och den var helt okej, men inget jag rekommenderar. En skräckfilm iaf. Men fyfan vad rädda alla blev när han tog tag i hennes hand genom dörren, jag blev så jävla rädd! Och riktigt äckligt när han bet av hennes finger, jag kollade bort, satte fingrarna i öronen och sjöng halvhögt LALALA LALALALAAAA LALALALALA för att slippa det. Jag kan verkligen se på Saw och taggar Sawlanet med nyaste filmen (femte) på bio men fyfan vad äckligt det är just med avknippta fingrar, Huuuuh!

Nej, nu ska jag vara en duktig flicka och duscha och lägga mig i tid! Men först ska jag renbädda sängen. Byyyyee

Kommentarer
Postat av: Linnéa

hahah du såg faktiskt jävligt glad ut när jag kom :D

2008-09-30 @ 15:26:59
URL: http://linniz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0