Måndag 15/9-2008

"That's a boggart,  that is!"

Idag har jag spenderat dagen med att:
1. Gå i skolan med mina kära vänner
2. Dricka te, kaffe och äta mat
3. Se Harry P, yeah!

Låter astråkigt kanske (beror på hur man definierar astråkigt) men ack så trevligt! Det var så längesen jag såg dessa filmer och tack vare Jenny (Stående ovation för henne, nu!) så kunde jag kika på inte bara trean utan även fyran också vilket var jävligt längesen sist. Scenen när Harry  återvänder med Cedrics döda kropp är fortfarande lika hemsk, och när Amos Diggory kommer skrikande; "Thats my son!"  så vill man inte se mer nästan :( :(  :( Det är t.o.m ännu hemskare i boken. Men men, nu känner jag mig rätt nöjd, ska läsa klart femman (kommer ta 1000 år, har verkligen aldrig tid att läsa...) och sen se den filmen också hehe! Sexan får man ju tyvärr vänta ännu ett halvår på eftersom 98,7 % av alla människor är matrealister och därmed har pengar och att tjäna pengar som prio ett i livet. Men den som väntar på något gott....!


Taggar Juli 2009!

Och jag taggar inte orientering imorrn må jag säga. Hoppas jag fixar mer än en kontroll iaf som förra gången! Det är det jag stör mig på med orientering; man VET att man läser kartan rätt (eftersom man håller den rätt och kan identifiera föremål som finns på kartan omkring sig) men ändå finns dom jävla kontrollerna inte där dom ska finnas! Ibland gömmer dom typ kontrollerna dessutom. Nej, orientering blir aldrig en hobby för min del. Däremot taggar jag att slutföra min sälmask (vi gör djurmasker) på formen imorrn. Hoppas vi hinner börja måla också! Fniss

Undrar just hur länge det är kvar till höstlovet? Har verkligen aldrig koll på varken lov eller veckor eller vilken vecka loven är på. Hoppas att det är ganska snart. Jag funderar ju på att fara till Sthlm då och hälsa på Eija, om det går, och det hoppas jag. Skulle vara otroligt kul att få chans att träffa henne i mer än bara några timmar, och att få komma till kära Sthlm igen (det var ett tag sen nu) och att få se hennes relativt nya hem. Well, I'm hoping for the best you see! Jag älskar hösten. Jag vill ha en Gotlandsring i äkta guld eller silver (har inte bestämt mig än) i min storlek. Jag vill även  ha en jacka som jag såg i Elle Magazine igår, men den kostade 7000+ och det var väl lite i det svettigaste laget. Jag skulle fan aldrig lägga 7000 kr på en jackjävel även om jag var jävligt jävla rik. Det känns som att man borde tagga ner lite då om man håller på med sånt. Köp regnskog för 1 000 000 istället! But still, den var JÄVLIGT snygg. På riktigt.


















Eija e nice, Sthlm e nice! :)



Hoppas någon fin själ bjuder på klassfika imorrn :) :) :) Det vore mysigt om det blev till en tradition. Jag själva orkade verkligen inte den här gången, and I also had my mind filled up with Harry Potter and his friends! Jag vet att jag låter som en tönt nu och det är jag också så det gör inte så mycket! ' Well I dont give a shit about your neighbours' som någon sa nån gång (var det jag?). Alla säger så mycket.  Och nu säger även jag en grej till ;

Come on down
Stop on by
Hop a carpet and fly
To another Arabian night

Kommentarer
Postat av: whoooooooo?

Du och ditt fika!

Den där scenen där cedric diggory dör och harry återvänder med kroppen är fan hemsk, men i film blir den så mycket hemskare för då hör man hur alla först applåderar och skriker och sen blir det knäpptyst! Hur hemskt som helst!

2008-09-17 @ 07:16:23
Postat av: me again

Och det är faktiskt jävligt skönt att träna :) Känns så givande om man gör det flera gånger :)

2008-09-17 @ 07:43:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0