Kinderegg och kattungarrrr

Åt nyss ett kinderegg för första gången på tusen år, och fyfan vad gott det var!!!!! Ironiskt är att  jag i vanliga fall hatar choklad. Eller jag kan äta det, men mjölkchoklad är verkligen inte min grej.... det ska vara mörk, med minst 86% om det ska vara något överhuvudtaget. I'm more into salty liquorice you know. Men iaf; kinderegg fyller en med så jävla stora nostalgiska känslor, så det blir gott bara därför.

Men en sak jag aldrig förstod i deras falska marknadsföring var "Tre överraskningar i en" -grejen, för det är ju inte sant! Kinderegg består av:

  1. Ett chokladägg
  2. En plastcylinder med en leksak/plastfigur (eller ännu värre, ett pussel...) inuti
Hur blir det tre??? En av de olösta gåtorna, and that's the only thing I can say about that

Jag och Eliee checkade in nya Monki idag. När jag var där senast i Februari, i Estocolmo, tänkte jag inte ens tanken på huruvida liten chansen att det skulle komma till Umeå var. Men de kom, de såg och de segrade

Nu ska jag försöka börja på den försenade historiauppgiften: "Vad har hänt med BL2?" som H-E uttryckte det. Jag och Hanna vet ju iaf vad det är kodspråk för.
Hur som helst äckligt less på skoluppgifter men man har väl inget val I guess.

Btw; Grattis Signe till kissarna! Jag vill så gärna ha svarten, ska försöka övertala far min.

Kul idag:
Emma i kafeterian: "Filippa, gissa vad som har hänt, det har hänt något roligt!"
Jag: "Vaddå?"
Emma: "Signe har fått ungar!!!"
Jag: "Jaaaaa - vad kul!!! Vad blev det?"
Emma: "Tre stycken, två vita och en svart"

Det roliga med detta är att folk trodde att Signe var en människa, fnizzigt det kan bli ser ni!

Kommentarer
Postat av: Emma The Queen

men du kissen är nog inte din.. det blev tight med kattungar och det var flera som ville ha! eftersom vi vill ha dom inne i släkten så ska typ gustav få en, annika och ingemar en och mamma en.. men mamma ska typ ha den svarta så du får träffa honom/henne där! :D :D :D

2009-04-27 @ 21:30:00
URL: http://emmzangurl.blogg.se/
Postat av: /Filippa

:´(



Will I ever stop weeping after this?



Nemen det är ok, har redan två finisar så jag klarar mig nog! men svarta katter är så jävla fina bara

2009-04-27 @ 22:20:11
Postat av: hannaaaaa

Tre överraskningar:

"Det ska va något man kan leka med!"

"Jaa, och en överrrrrraskning! (skorrande rrrrr)

"OCH CHOKLAAD!!"

"Men det är ju tre saker i en. Det går ju faktiskt inte. Det går ju faktiskt inte"

"Jo; med Kinderegg suprise kan dina barn få tre i ett!"



(sådär gick reklamen, dubbad och ful:D )

(Varför jag vet det är för att jag och min syster eggade (pun intended) den reklamen lite för mycket!)



//H

2009-04-27 @ 22:33:05
URL: http://pokerhanna.blogg.se/
Postat av: Monka

Varför stavar du kinderägg med e???

2009-04-28 @ 17:34:19
Postat av: /Filippa

för att jag e ascool, didnt you know??



händer på valborg btw? :)

2009-04-28 @ 19:16:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0