Onsdag 11/2-2009

I'd rather write a symphony
Than play this lonely melody
You know I just gotta bring it all out.
So if you need my company
Open your eyes, look att me
While I'm singing my life away.

Kom bara att tänka på när jag var i Sthlm alla dessa ggr, hos Hillevi när hon bodde där. Det var riktigt mysigt och trevligt. Sista gången, innan flyttade tillbaka till Umeå, var i Januari 2008. Den veckan lyssnade vi på Ted Gärdestadskivan 'Droppar av solregn' om och om igen, därav låten där uppe. Det var chill, nice OCH värt! (tänka sig!)
Men snart ska jag till Sthlm igen som sagt, till Eija och äntligen få höra: "Nästa, Skogskyrkogården. Tåget går mot: Farsta Strand. Tänk på avståndet mellan vagn och plattform när du stiger av" igen. (dock andra hållplatser men nu nämnde jag Hillevis gamla). Blir askul att träffa Eijis igen :)

Jag chillar på Sergels,  Januari 2008

Japp, Sthlm är helt ok! Men än så länge får jag chilla i Umeå några dagar/veckor till, vilket inte alls behöver vara tråkigt. En tråkig grej jag läste i VK idag var att en kristdemokratisk riksdagsledamot  har en önskan om att Fredrik Reinfeldt skall avsluta sina tal med "Gud välsigne Sverige". Hennes egen yttran om detta är följande: "Jag tycker att det skulle vara suveränt om om statsministern kunde säga detta för vi är fortfarande ett kristet land.". Aha..., jo förvisso men turligt nog är vi inte som USA och därmed säger inte våra högre styrande människor dessa ord efter tal. När religion börjar  få för stor del av samhälle och stat bör man akta sig lite. Som om USA skulle vara något eftersträvansvärt land... Hmmm

Det blir Bygdeå iaf på fredag och det blir kul! Mindre kul kunde tyckas vara att jag fick 0 poäng på matteprovet. Blev inte förvånad eftersom jag inte pluggat (eller räknat alls under denna kurs); men grejen är att jag verkligen kan skita i matten nu om jag vill! Nu kan man äntligen få ta tag i de ämnen man faktiskt är intresserade av samt har nytta av. Matte har alltid varit mitt hatämne nummer ett, och varför skulle jag lägga ner energi på ett ämne som jag inte ens VILL bli bra på? För visst, om jag la ner mycket tid och vilja så skulle jag säkert få G. Men det är så ointressant, så det känns ganska meningslöst. Jag är iaf glad! (skrattade när jag såg lappen med betyget på. Eller just det, det är ju inget betyg om det inte är G...)

Förresten Emma: Jag ringde dig när jag slutat, men eftersom du inte svarade samt att jag hade bråttom till stan för att möta pappa så stack jag. Hoppas körskolan gick bra och uppspelningen kommer gå asbra!!

Kommentarer
Postat av: Anonym

0 poäng? Det var inte likt dig ;S Vi kan plugga nån gång? jag behöver det verkligen ;p allt är förresten bra med mig, mycket plugg nu framöver bara..hoppas allt är bra med dig! ;D

2009-02-11 @ 22:06:53
URL: http://Walkingourway.blogspot.com
Postat av: DampHanna

AAH!! vet du vaad?!?!? Ett pokerproffs har kommenterat min BLOGG!! jag blev typ alldeles yr när jag såg det... ! Visserligen hade jag kommenterat hans först mEN ÄNDÅ!!! Det var dessutom han som var brorsa till han som vi läste krönikan/debatten av som jag berättade om !! AAAAAAAAAAARGH!!! jag blir alldeles till mig!!:D:D:D:D:D:D

2009-02-11 @ 23:19:37
URL: http://pokerhanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0