Torsdag 5/2-2009

Sitting on the cold dirt floor
I want to finish
the counting of days on the walls
I build a ladder from broken wish bones
And square-shaped stones
That my friends threw down in the hole

Afghanistan, Afghanistan, Afghanistan. Idag har vi haft en intensiv och intrycksfull (vet ej om det ordet finns men om inte så skapade jag det precis) temadag pga Operation Dagsverke, med Afghanistan som projekt. Ett tag såg jag bokstäverna A-f-g-h-a-n-i-s-t-a-n när jag blundade, och såg även bilder från en varm stad, fullproppad med människor i långa färglada klädnader, marknader, musik, dofter, leenden och solen som steker. Har lärt mig sjukt mkt idag! Hoppas att projektet går bra och att mkt pengar samlas ihop. Vi såg även filmen Flyga Drake då den  är inom samma ämnesområde och den var sjukt bra och gripande! Dock väldigt hemsk. Men se den, den är väldigt sevärd!

  För att jag taggar imorrn

Har även haft foto idag och det är chill att glida runt i skolan med systemkamera. Även den som är riktigt urusel på att fotografera kan fan ta snygga kort med en sådan kamera (inte för att kameran är allt men den bidrar mkt). Har gjort mina val inför nästa års valbara kurser, och asjobbigt är det när man vill läsa typ 5-6 kurser och bara har 100 poäng tillgodo. Alla andra verkar ha det motsatta problemet: "Jag har 200 poäng och jag vill fan inte läsa någon kurs!!". Hur som helst så blire chilllll (om jag får det jag vill ha dvs)

För att han är ful/söt

Den här veckan har gått obeskrivligt fort och det är ganska läskigt! Fast kul. Plus att nån jävel har förstört mitt konstverk på utställningen, inte oväntat iofs men samtidigt inte ok. Oförsiktiga kräk...! Och vad är det för fel på kommunens fixande av vägar när det blir vinterland här? Det kan ju inte undgå någon som lever här i jävla Norrland att det ibland blir extrema väderleksförändringar på kort tid, och då borde de fan ha resurser redo för att göra vägarna färdbara, så att bussjävlarna inte uteblir. Plus att vem hade trott att det snöar i Afghanistan? I had no idea!

Nu ska jag se en film, duscha och chilla, och be till gudarna jag inte tror på att det blir psykologi imorrn. Jag hatar religiösa fundamentalister (speciellt efter filmen för fyfan vilken hemsk scen när en kvinna stenadestill döds till allas hejarop till allah... sinnesjukt heter det).

Byeyyeyeyeyyeyeyeyyeyeye

Kommentarer
Postat av: Emma The Queen

åh nej gumman om det är äggklockan som är trasig så var det jag.. skulle ställa om den och då lossnade framsidan och jag fattar inte varför :( förlåt!!

2009-02-06 @ 15:07:26
URL: http://emmzangurl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0