Eight Days A Week

One day you'll look to see I've gone
For tomorrow may rain,
so I'll follow the sun

Some day you'll know I was the one
But tomorrow may rain,
so I'll follow the sun

And now the time has come
and, my love, I must go
And though I lose a friend
In the end you will know, oh

Så var årets första skoldag till ända. Det läskiga är att jag bara kommer kunna använda den meningen EN gång till i mitt liv, i januari 2010. Efter det äre slut med allt vad skola heter. Slut på barndomen. Men det blir kul att ta studenten, fast samtidigt drygt att klippa alla säkra band för ett chill liv, man måste börja anstränga sig på riktigt. För att få jobb och pengar. Man kanske inte kan vara forever young heller så det är bara en del av livet man måste acceptera. Håller dock fast vid det jag sagt förrut: 20 årsåldern är nog nice, men efter 30, då går det utför....

Well, we'll see about that later on. Och matten. Vad gör man? Jag är så äckligt ointresserad så jag kan inte förklara i ord för att ni ska förstå. Så fort det är en genomgång så kan jag koncentrera mig i en sek, sen flyger tankarna iväg på annat. Det är fullkomligt OMÖJLIGT att lyssna. Fick veta idag att mattenationella är nån gång i maj eller när fan det nu var. Det är inte nödvändigt att jag gör de proven, om än i så fall för att sänka mitt självförtroende lite. Fast nej det skulle inte ens sänkas, för jag skiter fullständigt i matten. Jag vet vilka kvaliteter jag har och varför ska jag satsa energi på sådant som jag aldrig kommer att ha användning av? Som Tinika sade idag: "Varför ska vi läsa MatteB om varken föräldrar eller syskon minns nåt av det?" och det var jävligt sant. Matte är bra för otroligt mycket, det är jag starkt medveten om. Men jag kommer ändå inte bidra till mattevärlden eller bidra nåt till världen som har med matte att göra, så låt mig slippa???????? Inte det då, nehej. SYND för mig....



Idag var jag Hanna (och båda Mikaelorna en stund var)  på stan och jag fick smeka lite på "Den Perfekta Skinnjackan". Priset låg fortfarande på  irriterande 2000 riksdaler, ekonimikrisen är igång och jag har inget jobb. Jag vill inte inte leva på ingenting i 2 månader för att få den. Det är jävligt lockande dock, för den är så jävla snygg. Önskar jag kunde träffa mig själv i framtiden när jag är vuxen och låna pengar till nu. För den här jackan är en livsinvestering, kommer kunna ha den även när jag är 32 år om jag så skulle vilja. Eller 67. Fan. Jag orkar inte att det finns en designer som har exakt samma smak som jag och därför skapar detta fantastiska ting när jag ändå inte kan njuta av det till fullo.

På stan var det också några äckliga småungar som typ raggade på Hanna,  Mikaela och mig (?). Undrar vad deras problem var egentligen....

Dryg liten kille som tror att han är cool: "Ni är lika varann, är ni tvillingar?" (åt Mikaela och Hanna)
Hanna: "Öhhh, Nej? Vi kommer från olika länder!"
Dryg... : " Jaha, jag hör att du bryter, kommer du från Finland?"
Hanna: "Ja...." (Tänker: Stick cpungar)
 Jag, någon minut senare, till Hanna och Mikaela efter att ha försökt kväva skratt men misslyckats: "Jag är hungrig."
Dryg....: "Jag med. Har nån av er 10 kr? Jag vill ha glass"
Vi: "Nej."

Sen stack de och kom tillbaks med några lite äldre kompisar, fortfarande lika dryga och jävligt påträngande. När den dryga ungen (som pratade från början) puttar sin kompis på mig (vi satt i de fula jävligt konstiga guldsofforna på MVG's nedervåning, och de hade satt sig bredvid oss cp'n som de är) så blev jag less så då drog vi. "Men du chilla!". Idioter....

Ja, att världen är proppfylld av puckon vet alla. Egentligen hatar jag människor. Fast det kanske man inte ska säga högt. Men det är fan svårt att låta bli när man tänker på all skit människan gör (nu syftar jag inte på MVGungarna, utan på människor i världen i allmänhet). Människan är det mest lurade djuret : Hon tror att hon är den fulländade, så otroligt smarta, och den  mest perfekta varelsen på denna jord när hon i själva verket är den mest patetiska. Djur lever som man ska; inga överdrifter, de lever efter sina behov och inte över behoven som vi människor gör. Djur är fan de smartaste varelser jag någonsin stött på. Onekligen är människans hjärna det mest fantastiska som världen skådat, och kan aldrig efterliknas, men den leder till så jävla mycket skit så frågan är om det är värt i slutändan?

Taggar Psykologi A på måndag!! Håller även tummarna för att E&E's lilla kissemiss Signe ska få en helsvart kattunge som jag kan ta hand om, vore finfint. Fast Bibi och Storkisse kommer att dissa den.... hoppas inte. Plus att min telefon (En gammeldags röd Dialog, med nummerskiva och hela köret!) ger mig skräckhugg i hjärtat varje gång det ringer. Sluta ringa för fan! Vad vill ni egentligen? Jag har en mobil sen 6 år tillbaka om ni aldrig la märke till det... One Missed Calls ljuva toner ger mig inte skräckhugg. Jag är så bitter ibland..... Nu ska jag till Ica Mariehem och köpa nåt jävligt gott (inte godis dock för jag är fan aldrig sugen på godis längre, jävligt mysko. Glass skulle dock sitta fint).

Byeeeeeee





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0