Torsdag 15/1-2009

Saskia har ett namn med klang
Hon jobbar på ett pilsnerpang
Häller upp öl åt grabbarna
Grabbarna tycker hon är bra
Grabbarna tycker
Hon är bra
Sen är det inget mer med de’
Saskia hon är vindögd se
Fast hennes blick är ren och klar
Väcker den löje hos en var
Väcker den löje
Hos en var


Hemkommen från pianot. Det var chillllllll, fast cpkallt ute. Alltså kallt på riktigt menar jag! 1000 sylvassa knivars egg skär mot mina lår, det biter i mina kinder, varenda tå är synonymt med ordet isbit, händerna är röda som blod, käken domnar sakta men säkert bort. Vi bor i Sverige. Ibland undrar man faktiskt varför. En positiv grej skulle kunna vara att man blir härdad mot kyla. Fast man blir ju inte det. Jag vill spela brännboll på Öbacka i sommarkvällens ljumma vindar, och njuta av ljuset och gräset som kittlar under fossingarna.

 

 poetisk sommarbild tagen av ETQ (emma the queen)

 

När jag åkte buss hem så åkte jag med samma buss (alltså just den bussen) som jag åkte med till stan. Kände igen den pga av bananskalet som låg kvar. Så jag gjorde en tradition av det hela och satte mig på samma plats igen. Skoja. Lolololol. Ursäkta min dryghet. Tänkte iaf på hur majoriteten av busschaufförer tar sig hem efter jobbet. Jag menar det lär ju ändå finnas 20 anställda minst, och nån av de borde ju åka buss hem. Ändå ironiskt, kliva ur bussen på kvällen, gå till Ultras lokaler, ta av sig arbetskläderna och lämna kassan för att därefter gå ut på Vasaplan och ta bussen hem och heja på ens kollega som inte slutat jobba än. Som om jag, när jag jobbar på kafé, efter jobbet skulle sätta mig i kaféet och fika själv. Fast iofs, det skulle jag ju lätt göra. Ändå chill, varje dag efter jobbet. Så jävla  värt!!!!!!! Mina framtidsförhoppningar är höga!!!

 

Idag var jag och fikade på Kafé Station med Lova en stund. Hon var lite för övertaggad och glad när hon ringde vid halvtvå och jag var riktigt seg då jag var nyvaken (asnice med 11 h sömn!). Men jag tog mig till stan relativt fort och det var gott med kaffe och bulle (bullen självklart sneaky medtagen från Hemköp.). Sen följde jag henne till hennes körskola, hon skulle ha teorilektion. Det är en del som är riktigt taggade i körkortet och det är ju bra. Alltid användbart med körkort. För min del dröjer det nog några år innan jag tar körkort. Kommer inte personligen vara i behov av det än på ett tag, då jag planerar att bo i stan. Bor man relativt centralt så är det skönare att cykla eller gå.

 

Har läst lite mer om off-center labret och jag fortfarande lika taggad efter 1½ års betänketid. Det är så snyggt! Men man får se vad som händer. Nej, nu ska jag bege mig, hade tänkt baka kladdis och eventuellt ta med mig den till skolan imorrn om den blir god. Sen blir det dusch och underbar sömn. Och te!

 

Bye bye bye bye bye bye bye


Kommentarer
Postat av: mikaela

åhh jaa! gräs och solljus som gör en pigg!

2009-01-15 @ 22:12:18
URL: http://miickans.blogg.se/
Postat av: Jenny

Jag viiill haaaa soooommaarr!!!

2009-01-15 @ 22:32:50
URL: http://walkingourway.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0