Tisdag 20/1-2009

Imagine no possessions
I wonder if you can
No need for greed or hunger
A brotherhood of man
Imagine all the people
Sharing all the world

You may say that I'm a dreamer
But I'm not the only one
I hope someday you'll join us
And the world will live as one


Det var riktigt mycket på tiden, men nu har Amerika äntligen bytt bort skräpet och fått in lite fresh stuff i utbyte. Bra grejer. Hann, trots överdrivet seg skoldag som dessutom drogs ut av hatobjektet,  vittna om denna historiska händelse i direktsändning, och såg när han hackade sig igenom presidenteden "God Bless America!" (Hmmm...hade gud funnits, av vilket skäl skulle han då välsigna usa av alla länder...?) och höll sitt 20 min långa tal. Finfint :) Plus att Barack och Michelle är så fina tillsammans, inte för att det är viktigt men de ser lyckliga ut. Hoppas han klarar sig bra. Det är trots allt rätt mycket han har att leva upp till.

Oj, paketet från Ginza kom på en dag, snabba? Fett chillllll! Dagen har asägt: Mot alla odds så blev det kul med skidor på gympan, mysigt i jättemycket pudersnö+milt väder. Sen for vi nästan hela klassen och åt lunch tillsammans på Great Eastern, fett värt med lunchbuffé+dryck+kaffe för 79 kr!!! Det blev en del kaffe, mums. Det var faktiskt riktigt trevligt, och det kändes lite som en 20årsreunion från början, fast på ett positivt sätt alltså :) Efter en lång och mättande (!) lunch, så drog vi tillbaka till skolan för att förbereda inför utställningen som blir uppskjuten till torsdag. Det känns bra och jag tror att folk kommer att uppskatta den. Kanske lägger upp bilder på det jag gjorde senare, om jag ids fotografera mitt konstverk.


Nya Mindyard (Midgårds skoltidning) kom ut idag btw och den äger så det är nice, ska kasta mig över artikeln om tatueringar efter jag skrivit klart det här. Jag skulle också vilja göra en tidning, det vore jättekul. men detta är endast förunnat de som går media/arena programmen (arena om man valt rätt paket dvs). Japp, hela dagen har vart riktigt nice, bortsett från en hemsk felsägning:
Linnéa: "Nej, det är varmt, jag går och dör nu" (vi stod i gröna rummet och hon hade täckjacka på sig och var på väg hem)
Jag: "Ja, gör det!"
Fast jag menade förstås som svar på att hon skulle hem (hon hade inte yttrat orden "jag går nu" men jag förstod på förhand att hon hade det i tankarna), ingenting annat! Så tokigt det kan bli :---)

Och blir man lite sur? VK hade igår en aritkel om hur Myrornas försäljning stadigt ökar. Positivt att folk konsumerar begagnat istället för nytt om dnu måste konsumera. Men come on, snacka inte så jävla mycket om vad "bra" det är att stödja Frälsningsarmén, annars kanske jag spyr. Plus att de har riktigt överdrivna priser på saker som de faktiskt FÅTT. Inte OK. Hur som helst, det som störde mig mest med artikeln var att de hade en bild på en assnygg Beatlesaffisch från 60-talet dessutom (såg det på den) och jag vill ju haaaa deeeeen!!!! Den är dock såld. Skulle inte tacka nej till en äkta affisch från när bandet faktiskt fanns. Lyckligtvis så har jag iaf LPskivor från den tiden och de är nice. men ändå, det var en affisch i svartvitt också... SVATTVITT!

Funderar över om jag ska se Top Model eller inte, Ahhhhh jobbigt!!!!! Se det, eller lyssna på musiken jag fått idag???? fan, jag tar musiken. Imorrn blir chill dag. Nu jag dra ska då hej

Kommentarer
Postat av: Emma The Queen

haha lol tänkte endast på dig när jag såg beatlesaffischen i tidningen!

2009-01-20 @ 21:26:01
URL: http://emmzangurl.blogg.se/
Postat av: Anonym

Top Model JUE! :D

2009-01-20 @ 22:46:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0