Depeche

Words like violence
Break the silence
Come crashing in
Into my little world
Painful to me
Pierce right through me
Can't you understand
Oh my little girl

Stal lite Depeche Mode av Lova, kände att jag var tvungen att få mer koll på de då vi eventuellt far tll Arvika (?). Hur som helst, de är fan chill! Blir glad av det. Inatt somnade jag vid 08.00 av någon jävla anledning, sjukt drygt för jag behöver verkligen vila nu  innan jag bryter ihop av trötthet. Ska gå och lägga mig efter detta, när emonagellacket torkat till 100%.

Trots lite sömn släpade jag mig iväg till stan med mor där vi även träffade Hillevi (syster), det ägde. Fikade en asgod ickesöt chokladkaka och rättvisemärkt bistrokaffe på kaféet vid DNA. Där berättade Hillevi  om idioter, och jag blir så sur på vissa människor, men man ska inte låta sig slås ned av dessa sjukheter. Man ska vara stark. Det var en trevlig eftermiddag och jag fick välja en växt på buketten (mamma är SJUKT taggad på blommor) och det är rätt trevligt, eftersom jag gillar miljö så är det kul att ha en bit natur i sitt rum. Växten är av arten fikus och den sorten heter kinky, fucked up namn? Haha lol!

På tal om miljö så går det åt 16 000 liter vatten för att producera ETT kg kött, pga all utfodring till djuren osv. 16 000!!!!! Jag skriver det med bokstäver för att förtydliga denna hemska summa; SEXTONTUSEN. Lyssnade på ett radioprogram (har alltid p1/p2 på i vårt kök pga av pappa) där de berättade om hur skadligt köttproduceringen/konsumtionen är för miljön. Jag fick mina åsikter styrkta av det programmet. Men pappa som annars verkligen är den klokaste människan jag känner är ändå halvt emot vegetariaism. Synd för honom att jag blir vegetarian snart.

Har för övrigt haft en trevlig kväll med Emma, vi såg Saw III, fett chill!


Kommentarer
Postat av: Emma The Queen

Har alltid känt på mig att du förr eller senare skulle skaffa en kinky fikus till rummet ditt.

2009-03-05 @ 12:39:39
URL: http://emmzangurl.blogg.se/
Postat av: till emma

den är jättefin!!!!! du vill ha den

/Filippa

2009-03-05 @ 12:52:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0