Tandis vafan!

Idag var jag på mitt livs konstigaste, halvt obehagligaste tandläkarbesök. Kom alltså dit, förnöjd över att slippa äcklig lektion med mentorer och diskussion om elevankätsstatisktik (riktigt tråkigt med andra ord). Men jag hade i efterhand hellre valt lektionen nästan!

Först och främst fick jag sitta i väntrummet ca en halvtimme efter utsatt tid. Och det är en liten dryg situation när ens pappa väntar på en, för att överlämna en grej, jag själv hade stressigt schema, var cppppphungrig och samtidigt kan man inte göra nåt åt det - det är fan 30 rum med lika många tandläkare och vem ska man fråga liksom?

Hur som helst, när tandläkaren (det var inte min egentliga, utan nån som Emma i detta fall skulle kallat käring) äntligen kom så bad hon inte ens om ursäkt. Typiskt auktoriteter att tro att de är förmer än andra och därmed kan göra precis som de vill mot oss dödliga....

Ingen ursäkt som sagt, och när jag väl kom in, stressad och glad över att få bli klar inom det jag trodde skulle bli tio min (har ej tandläkarskräck och skulle bara göra ett litet "ingrepp" så det var helt ok) så vad händer då? Jo; då får man fan värsta biologilektionen ever! Typ: "Så här funkar munnen, salivproduktion, lalalaa din piercing ser inte läkt ut prova denna munskölj, nu ska jag berätta om ALLT som har med tandborstning och tandtrådning att göra!!!" Hon var gaaalen. En lista över galenheten:

1. Min piercing är läkt i munnen, du är tandläkare, inte piercare.
2. Jag har borstat och tandtrådat tänderna i nååågra år, och har dessutom aldrig haft hål, jag behöver ej guidning?
3. Du STJÄÄÄÄL min tid kvinna!
4. Du gör fan illa mig, chilla!

Okej det sög. Men jag hann göra det jag skulle efteråt *hemlighetsfull*. I'm not gonna tell ya what för kanske är det en obehörig kråka som läser detta och i ett sådant fall skall historien ej förtäljas i förtid.

Nu ska jag dra iväg på nya, hemliga äventyr.

Byeeee

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0