Lördag 2/5-09

Silent shout. The Knife kanske Ä-G-E-R. Jag kanske gillar att bokstavera. Men bara kanske.

Idag har jag lyckats att få uppleva gott, socialt och trevligt fika tre ggr om. Är inte det en bravad så säg? Nyrenoverade (okej det var ett tag sen men för mig äre nytt) Mekka med Hanna, födelsedagsfika hos mor för mor med familj, och en avrundare på Station med Lova, Linnizz och Sofia. Budapestbakelse, tårta+wienerbröd+gókakor, asgod hallonsmoothie. Värt!

Och kaffe då, how could I ever forget? Får mig att tänka på frasen: "...but I remember these. And how could I ever forget you, Mr. Barker?" som señor Pirelli (aka Davey Collins) yttrar innan han blir brutalt mördad med en kokande tekanna. Därefter halsen av and all that blood. Revenge. Jag. Måste. Se. Sweeney. Todd. NU! Alldeles för längesen.

Med risk för att låta som en läskig psykopat som gillar mord, men jag försäkrar er att jag förespråkar fred. Men filmen är fortfarande ä-c-k-l-i-g-t bra! Tim Burton är ett geni.

Jaja, är inte så taggad på att skriva nu, eftersom jag är trött since this fucking roller blind leaved the wall och solen gör entré lite för tidigt när jag lagt mig lite för sent. Har inte fått sova ut på 2 dygn och AHHHH jag är uttröttad... (Min far är bortrest, fästena till rullgardinen är av = man måste borra nya hål. Jag vill inte och har inga kunskaper i att borra i väggar så jag får vackert vänta ett tag till).

Nu ska jag besöka bloglovin.se och hoppas på många uppdateringarrrrr yeeees

PS kvällens bästa var ju killen utanför SF/Station som var så high on life! Först kommer han, lång, spinkig  och ensam i gul jacka, trallandes ut från Station. Han går ascp mot cykeln (en cykel med en cykelkorg med massa bröd i?). Jag och Linnéa som väntar på Lova och Sofia blir lite suspekta men fortsätter samtalet. Sen vänder han och går in på Station igen. Strax efteråt studsar (ja, studsar!) han ut, fortfarande ensam och trallar, mot cykeln, låser upp. Och det bästa: När han cyklar iväg (fortfarande ensam) så börjar han vissla ljudligt på Harry Potter themesong. Ensam, nykter så vitt vi förstod men bara jävligt glad!! Så skön. Jag ska bli som han. DS

Kommentarer
Postat av: Jenny

haha killen verkar ju va störtskön..

2009-05-03 @ 17:29:53
URL: http://Jennieber.blogspot.com
Postat av: vikka

ahah, inte dåligt ;D

2009-05-03 @ 17:37:22
URL: http://vikka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0