Chocolate

Hej hej hallå där dagboken!

Äntligen freeeedag: Veckans bästa dag!

Här sitter jag och dricker varm choklad. Jag är verkligen så långt ifrån varm-choklad-typen man kan komma, men jag får ryck ibland och då måste jag dämpa mina cravings. Exempelvis kalla dagar/regniga dagar; det är då "I.Must.Have.Chocolate!!!" -känslan infinner sig.

ÅH vad god och varm den ÄRRRR.

Så här gör man asgod choklad:


1. Ta fin (gärna ekologisk) kakao, ca en halv deci + en liten schkvätt mjölk i en kastrull.
2. Tillsätt en msk socker, en tsk vaniljsocker (OBS vanillin förbjudet!!!), en nypa salt, lite kanel, lite chilikrydda alternativt peppar. Samt en sked med honung
3. Vispa som om ingen morgondag fanns och låt skiten koka upp.
4. Tillsätt önskad mängd mjök, typ 2 deci
5. Värm tills det är freakin' hot

DRICK, NJUT och kirra gärna grädde på toppen också (men riktigt så ambitiös orkade jag inte vara)

Oj, nu fick jag en spinnande kisse upphopppad i knät, mys. Nu ska jag läsa VK

PS
Idag har jag fixat internetbank samt VISAkort; [email protected]. Det var även en jävla stekar-brat inne på SEB som yttrade ordet "Sweet!" lite för många gånger för att jag skulle kunnat acceptera hans existens. DS


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0