kom på en hortitel själv om du vill

Fick för mig att lyssna igenom "Whatever People Say That I Am, That's What Im Not", dvs Arctic Monkeys första album, som jag tog del av väldigt mycket under sommaren 2006. Får sjuk nostalgi då jag flera år senare hör detta sönderlyssnade album än en gång:

Min första mp3, som förärades till mig för en skrynklig 50-lapp av min dåvarande och nuvarande kära kamrat Emma, beboddes nämligen av dessa indie-rockiga Arktiska Apor. Minnet på mp3'n var tillika hela 128 Mb (kan tänka mig hur mycket mina eventuella barn och andra ur deras generation kommer att skratta över hur ynklig teknik vi växte upp med), och rymde således inte speciellt mycket mer än detta första album av Arctic Monkeys, plus lite Bob Marley, Iron Maiden och en och annan Beatlessång såklart.

När Lova brände ut filerna på en skiva åt mig så dissade hon den bästa låten; Mardy Bum, vilket jag fortfarande känner besvikelse över när jag lyssnar på skivan. Men du är förlåten kära vän, för spotten existerar nu för tiden vilket betyder att jag lyssna på albumet huuur myyyycket jag viiiill exakt näääär jag viiiill.


Happy memories, indeed


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0