älskade nörderier

Man är aldrig för gammal för att komma till insikt i nyupptäckta intressen (tro mig, jag vet) och mitt senaste tillskott är inte mindre än: Star Wars. Den för evigt hypeade och megagigantiska historiska del av filmhistorien, som jag självfallet sett någon enstaka gång innan. Ingen levande människa har väl undgått att åtminstone ha beskådat om inte hela filmerna så i varje fall 5 minuter av denna serie, alternativt catchat upp lite kända quotes från trilogin. Det är precis som med Kalle Anka och Elvis Presley; varje jävel i västvärlden är dömd till att inneha, kanhända oombedda, kunskaper samt vetskaper om dessa västerländska kulturella företeelser.

Hur som haver. Inte sedan 1997 har jag beskådat någon av filmerna. Nu, på två dagar, har jag sett Episode IV (Stjärnornas Krig) från 1977, samt Episode V (Rymdimperiet Slår Tillbaka) från 1980. Märk väl att jag skriver denna fakta utifrån huvudet - ty jag är så fast redan nu, att jag fan kan en del om skiten utantill! Luke Skywalker, Leia, Chewbacca, Han Solo, Yoda, R2D2 (som för övrigt stavas Artoo-Detoo i subtiteln, LOLISH), C-3PO är alla mina nyfunna vänner, eller något.

Taggar morgondagen då jag skall få se fortsättningen, nämligen Episode VI - Jedins Återkomst från 1983!!!!

 




"Use the force - you must!"

Kommentarer
Postat av: Monica

hahahah är glad att du har funnit detta filmhistoriska fenomen. Det är FANTASTISKT.

Då kan vi snacka Star-Wars sen då. Trevligt :)



May the force be with you!

2010-08-12 @ 18:34:36
URL: http://monicaborlin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0