happhepphopp

Note to self: Lyssna igenom Heart, Santana, Fleetwood Mac


Ruccola är livet. The lovely life.


Hatar bibliotekets jävla system. "Hej; sök på en bok i vårat register så finner du antalet böcker inne/ ej inne, vilken hylla den står på och oj så BRA!" men ca 70% av ggr när det står att böckerna faktiskt finns inne, i flera exemplar till och med, så står de likväl inte i bokjävelshyllan.

"Fråga personal" tänker ni, och självfallet har jag inga problem med det. Det är bara det att jag inte finner det som angenäma biblioteksbesök om jag skall behöva fråga om hjälp VARJE gång jag ska låna böcker. Dessvärre är detta klagomål utan något bättre förslag på lösningar av problemet. Kände bara för att whinea lite.

Att den boken jag skulle låna igår, som fanns i 4 exemplar, ändå inte fanns inne ledde dock till att jag lånade Anne Franks Dagbok istället. Så om den boken är KUNG så kan jag tacka bibliotekets urkassa system som ledde till att jag lånade denna bok istället för den egentliga som jag planerat.

Inget dumt som inte för något gott med sig, menar jag!





Kommentarer
Postat av: /innehavaren av denna blogg

Santana är ju kung!!!!

2010-08-20 @ 19:18:48
Postat av: /innehavaren av denna blogg än en gång

Ett hett tips från moí!

2010-08-20 @ 19:19:25
Postat av: Monica

Fin gammfilm du har hämtat bilden ifrån :)

2010-08-22 @ 23:47:12
URL: http://monicaborlin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0