hej genus

Fantastisk dag!  Nya intryck, nya vanor, nya människor, ny studieteknik, nya lokaler - men allt känns riktigt jävla bra. Studentlevernet verkar vara angenämt på många vis; och detta ger mig en otrolig längtan efter att börja ett fullständigt program i framtiden.


Det var en konstig men härlig, och samtidigt obeskrivlig känsla att cykla förbi campus och veta att JAG tillhör det, jag är en del av helheten!

Det var skolfeeling i korridorerna, väldigt blandade sorters människor, övervägande majoritet unga människor ändå. Ser fram emot en mycket intressant termin med mina nyblivna kurskamrater! (vilket för övrigt även är det töntigaste ordet men vad fan skall man annars kalla dem?)


Har fått mina piercingar, mitt röstkort, en kopp kaffe och nu skall jag skriva , måla - samt läsa en artikel till seminariet imorgon.


PS Vi blev bjudna på middag, pastasallad. De hade två st vegetariska lådor och en innehållandes kyckling, så som det skall vara :) Hade inte ens anmält vegetarisk kost liksom. Maten var något annat än vildis kan jag även förtälja - men det var väl införstått redan för alla parter. Asgott! DS

Mvh/ En lycklig UNVIVERSITETSstudent!

Kommentarer
Postat av: Monica

Kul att det kändes så bra vännen! Är glad för din skull :)

2010-08-30 @ 22:23:45
URL: http://monicaborlin.blogg.se/
Postat av: Jenny

Så himla kul att det var en bra första dag!

2010-08-31 @ 08:17:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0