en jävla massa skit återigen


Drar som kanhända bekant till hufvudstaden imorgonisch. Stockholm får mig osökt att tänka på den utan tvekan absolut bezta-semzta svenska filmen som gjorts, nämligen Stockholmsnatt. Först och främst måste man ju nostalgicera (ja språket ägs av alla som använder det = jag tar mig befogat nog friheten till att styra nya ord) över introlåten, denna nämligish:




Kom ihåg att jag hade denna låt på min mpthreeee på högstadiet, men jag visste aldrig vad det var eller var jag fick den ifrån. Fett kul när jag såg Stockholsmnatt för första gången på gymnasiet och insåg att den köm från filmN

Hahaha låten är ju som gjord för filmen, så jävla SKOJ

Och sedan är här allas vårt favvoklipp of all time; alltså fan paolo är den givna nya idolen??????? :

 

Hoppas min vistelse blir jävligt lunch i alla fall. Vore ju ett plus om inte annat!

 

Hade fint sällskap av Krillboy i afton, från en sak till en annan. Kul att träffa folk man inte sett röken av på flera månader! Sådant måste man ju bara älska. Invigde Shawshank Redemption för honom; man måste ju bara dyrka Freemangubben. Det var en mycket angenäm kväll slutledes, 5/5 toasters! Tycker att fler bortflyttade människor borde komma hit oftare, skulle ju ägaaa

 

Men som sagt, nu blir jag den som kommer dit istället va. Och jag har illerölen kirrad till my nr one HATE traddi; nämligen Nyår. Älskar mina illrar <333334555

 

Nu blire zömnisch. Godernatter

 

 


 

PS Kuriosa om Stockholmsnatt: Filmen gjordes 1987 och visades på svenska skolor i syfte att minska gatuvåldet/våld ungdomsgäng emellan. Det komiska är att filmen fick motsatt effekt när den visades; för skadogörelse av t.ex telefonkiosker (som Paolo sparkar sönder i en scen när han har damp) etc. Älskar fail!!!! DS

 

PPS Plus att Paolo tydligen var en riktig värsting/gangster when young, det är således inte helt slumpartat att han har den rollen han har.... luuulizzhhzhzhz DS


Kommentarer
Postat av: Monica

"AAH DE E LUNCH!"

"ETT STYCKE VÄRSTING"

Hahahah det är ju för underbart! :D



Btw fail på Krille som ej hade sett Shawshank. Bästaste filmeen <3

2011-01-02 @ 02:56:12
URL: http://monicaborlin.blogg.se/
Postat av: Sofia

Haha, kampanjen som lanserade filmen hette "Stoppa sabbet"

2011-01-03 @ 15:26:18
Postat av: /innehafvaren av denna bloggissssh

visst är den king?!



hahhahaha, "stoppa sabbet", så jävla klockers! sjukt catchy osv!

2011-01-05 @ 01:22:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0