Tema 90-tal tisdag

Den här dagen började rätt confusing och hetsig och bla bla. Är övertrött = när man sovit för länge. Förkylningen är snaaart över, skönt. Tydligen är det en spontan klasslunch NU på Taj Mahal och här sitter jag i sovtisha, ofixad och utan pengar = KUL...

Jag som älskar indisk mat så fruktansvärt mycket... jag älskar även min klass! Så nu fick jag titta på kakan, utan att smaka på den :)))) Ändå värt!

Jaja, skit i mina mikroskopiska bekymmer som inte ens benämns som bekymmer i min värld: Nu kommer det ni har väntat på *trumvirvel* .... nämliiiigen Dagens Nittiotalsmusikvideo!





Ironic av Alanis Morissette. Känns visserligen ganska klyschig att välja eftersom den är sönderspelad för så många. Men jag kan inte sticka under stol med att låten är bra, likväl som att Alanis är en mycket talanted sångare, och videon är en av de jag minns  bäst från detta årtionde.

Vet inte riktigt varför; men jag tyckte typ att det var crazy att det är Alanis själv som spelar alla: mamma/systrar - och sen äre ju kung när alla blir taggade i refrängen. Det är så fint när morsan som skall behålla vuxenrollen så länge; slutligen även hon rycks med; kastar av mössan och börjar sjunga hon med! Great memory, indeed!

Fast det skulle lika gärna kunna vara hon själv i olika perioder i livet, som hon saknar. Alternativt hon och hennes systrar som hon inte träffar lika ofta längre. Upp till betraktaren, hmmm

Även ett intressant sätt att göra en musikvideo på; att istället för att skildra textens innebörd ordagrant, så sitter folk i en bil istället och sjunger låten. KUNG

Herrå

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0