8 Mars 2010

Idag firar Internationella Kvinnodagen 100 år. För mig är det rätt tragiskt att dagen ens ska behöva finnas till. Än mer tragiskt i, att den uppmärksammas för att problemen kvarstår; vore trevligare att uppmärksamma dagen som en historisk dag över hur kampen vunnits.

En bok som alla människor med sund människosyn borde läsa, är: "Det de inte sa: om hur jag blev feminist" av Lisa Lindén. Den är på intet sätt aggressiv eller anklagande; bara tydligt informerande, inspirerande och tankeväckande.

Bestämde mig för att bara lyssna på kvinnliga musiker denna dag, då musikbranschen är ett ypperligt exempel på hur ojämställdhet har sett ut och även ser ut än idag. Lykke Li, Hello Saferide, Laleh, Regina Spektor, Säkert, Promise And The Monster, Janis Joplin, Cat Power, Ane Brun mfl.




Chill. Nu ska jag dricka mitt kaffe och stressa med allt som ska hinnas innan jag drar till Mollsow. Stressa!!!!!

Ha ett fint sportlov alla älskade finisar, och sup skallen av er på Coroniz på tis ni som ska dit. TAGGA STURREN!!!

Herråp

Kommentarer
Postat av: Emma The Queen

är uppriktigt sårad över att ni ska åka. ni kommer ha askul ju!

2010-03-08 @ 23:26:50
URL: http://emmzangurl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0