2010-11-28

Jag brukar egentligen tituleras som Grinchen, befogat nog, men denna dag uppskattade jag faktiskt adventsfika med la familia hos Hillevi. Mådde dock jävligt illa efteråt eftersom jag hetsåt av alla dessa snabba kolydratiga ting som får själen att må bra. Men det blev bättre efter prommisen. Nu är jag bara dank (fast det är jag iofs alltid?).

Kom på att jag tenderar att hamna i en akustisk-gitarr-lyssnar-svacka just i detta nu. Därför tog jag tag i saken och styrde upp en liten lista på spotten, med lite blandad gitarrmusik. Såväl instrumental, tvåstämmig, latinoamerikansk, klassisk, folk, lite covers, singer/songwriter, blues och lite allt möjligt.

Hade förträngt hur bra José Gonzalez är. Tänk att vi sett honom live, gubben. Plus att vi träffade honom efteråt (man är väl kändizjagarN). Var är bilden på oss med honom?!?!?! Jag är förvisso skitful på den bilden men vore ju ändå skoj att ha.

Promise and the monster är också en sådan där guldartist. Lite samma singer/songwriterstuk precis som José, men med sin drömska och helt fantastiska röst därtill. (Varför släpper hon inte nytt? Eviga fråga)

Och Ane Brungumman är även hon ett kapitel för sig. Hennes konsert på peace -10 var UNDERBAR.

Ja, nu ska jag inte förtälja mer, ni kan ju lyssna själva om ni har intresse: hejgitarr

Gitarrspelande hermano

Kommentarer
Postat av: Monica

Har subscibat nu! :D Ska bli kul att lyssna, jag såg en massa nice stuff där som jag gillar :)

2010-11-29 @ 15:04:46
URL: http://monicaborlin.blogg.se/
Postat av: Monka

2010-11-29 @ 15:18:45
Postat av: Monka

Men jag saknar lite Annika Norlin, Jason Mraz och Paul Simon (som soloartist) och Cornelis, vår älskade trubadurartist. :)



Haha nämen liztan är bra ändå :---)

2010-11-29 @ 15:21:07
URL: http://monicaborlin.blogg.se/
Postat av: /innehafvaren till denna blogg

Såg det gumman, kul att du gillart! Jag är inte helt klar med den, men chillade lite då jag inte pallade sitta i 5 h för att göra den ~ultimata listan~ så jag kommer säkerligen uppdatera den mer sen :) Jag saknar lite artister själv på den nämligen :)

2010-11-29 @ 15:47:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0