hello there, king

Lyssnar på denna:


 

Och blir jätteglad för att den får mig att tänka på Tjenare Kungen. Det är låten som Millan visar för Abra på sin ~~kassettbandsfreestyle~~ first time they meet, efter att de flytt tillsammans i Happy Gigolos turnébuss efter den misslyckade spelningen. Sedan bär det av mot Göteborg och "En singel till jul".

 

Den filmen alltså. Jag brukar vanligen ha väldigt svårt för svenska filmer (platta manus, halvkassa skådespelare, föga verklighetstrogen dialog), men den och Fucking Åmål är fan två av väldigt få som jag obönhörligen älskar. Tjenare Kungen är en sådan klockren skildring av 80-talet ur ett ungdomsperspektiv. Varje gång jag ser den så känner jag en enorm längtan efter att vara young in the 80'ies, vara punkare och ha ett COOLT BAND.

 

(Har ju sagt förr att jag punk är min egentliga subkultur, men något gick snett så jag blev en avdankad konstig drygjävel istället. Synd.)

 

PLUS att jag faktiskt SÅG Cissi Wallin i Boränge när vi var på peace!!!! Znygg och c00l! Det är hon som spelar Millan, hon bloggar och är aktiv i P3 osv.

Alla ba: "Titta dit Filippa, där är din idol ;)" och jag kan säga, att hade jag inte redan stått i +32 grader och köat i tusen år för att kunna erhålla kontanter (som ju är ett nödvändigt ont på dessa festivaler) så hade jag inte tvekat en sekund på att springa ikapp och hojta som endast ett drygt fan kan göra.

 

Hatar dryga fanz. Men älskar att träffa ~kändizar~ också, så vad gör man.

 

Vad gör man. Jag måste se filmen, jävligt snart.

 


Kommentarer
Postat av: molly

vill också se den!! :D

du glömde när vi träffade henne efter bion?? eller var du inte med då kanske

2010-11-23 @ 19:01:06
Postat av: Emma The Queen

hahahha filippa missade :D:D::D:D:D::D ägd

2010-11-23 @ 21:19:50
URL: http://emmzangurl.blogg.se/
Postat av: /innehavaren av denna blogg

Eftersom att jag bodde i drygizholmsund vid det tillfället hade jag nice tagit farväl av er en sek tidigare för att pappa och amandus hämtat mig med bilen vi hade då. FETT OFLYT och det kommer haunta mig för evigt....

2010-11-23 @ 21:57:13
Postat av: /innehavaren av denna blogg

Eftersom att jag bodde i drygizholmsund vid det tillfället hade jag nyss tagit farväl av er en sek tidigare för att pappa och amandus hämtat mig med bilen vi hade då. FETT OFLYT och det kommer haunta mig för evigt....

2010-11-23 @ 21:57:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0