dessa dumma apparater


Borde byta lösenord till bloggish. Skriver ju fel 3 ggr som standard innan jag kommer in på skiten *zero skillz with tha keyboard*



Kom bara på höjden av hemmablindhet:

En tanke dök upp i mitt huvud denna eftermiddag. Det står en tv på mitt skrivbord. Den har stått där några år. Den givna följdfrågan; hur kan den ha stått där, totalt obrukad under så lång tid så att jag slutligen raderat dess existens från mitt synfält, utan att jag reflekterat över det förrän nu?

Alla som känner mig vet att jag har min aktiva kamp emot tv. Tv-tittande är fördummande och förslöande, och jag ser inte riktigt meningen i att slösa dyrbart liv på att slötitta på massa skit från USA. Men reklamen är nog huvudargumentet. JAG TÅL INTE DENNA HJÄRNTVÄTTNING.

Summa summarum, jag hatar tv och tv-apparater, men varför står det en på mitt rum, som jag inte använder?!?!?! Hur kunde jag förtränga det????

Den har förmodligen använts till filmtittande någon gång i tiden. Alternativt Nintendo 64-spelande. Men ingen av dessa ytterligare tekniska prylar finns längre kvar i mitt rum.

Borde he' bort han



PS. En rolig anektdot från just denna tv, är att jag minns att min bror fick den i 10-årspresent (han är 22 nu). Det roliga är att jag kröp in i kartongen och gömde mig i den, efter att han öppnat paketet. Tv'n är 14". Kartongen var förmodligen större än så - men fortfarande: crazy-times! D.S





Kommentarer
Postat av: Emma

MAN KAN FAKTISKT LÄRA SIG JÄVLIGT MYCKET FRÅN TV OM MAN INTE KOLLAR PÅ INTELLIGENSBEFRIADE KANALER SÅSOM TREAN OCH FEMMAN?!

2010-10-14 @ 23:16:44
URL: http://emmzangurl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0