lika-olika-lika-olika

Man kan helt enkelt tycka något om allt. Så här sa en kvinna i radio nyss, angående Aftonbladets kampanj "Vi gillar olika":

" 'Vi gillar olika'. Jaha, vilka är vi? Vadå gillar? Det är ett grammatiskt missfoster missanpassat för solidarisk handling. Det är lika dumt som att säga 'vi ogillar lika'".


Jag älskar fan radio (obs ej kommersiella kanaler - let them burn in hell osv).



Älskar även Annika Norlins nya, som jag inte hunnit lyssna mig in på förrän nu. Men jag gillar det jag hör. Oavsett om det är likt eller olikt.


Jag gillar även 'Ungdom Mot Rasims' paroll under pride-tåget i år, i Sthlm: "Alla olika - Alla lika". För det är minsann inget missanpassat missfoster - det är nämligen sant.

Kommentarer
Postat av: sofia

läs den här artikeln!

http://juliaskott.wordpress.com/2010/10/04/om-vita-media/

2010-10-16 @ 15:33:26
Postat av: /innehavaren av denna blogg

intressant perspektiv, med många aspekter som absolut tål att tas i beaktande! själv står jag tämligen neutral i debatten, men jag har funderat fram och tillbaka. allt har väl sina för och nack-delar, I guess, men analyser är likväl alltid lika intressanta!

2010-10-19 @ 18:51:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0