sparvgumman


Édith Piaf är nog en ny idol tror jag bestämt. En sådan fantastisk kvinna! Filmen om hennes liv, "La vie en rose" rekommenderas starkt.

När jag skulle sova igår ekade ord som "strukturalism, post-strukturalism, post-kolonial feminism, rollmönsterfunktion" etc i mitt huvud. Man är väl hjärntvättad! Men nu när tentish är över kan man väl börja leva igen. Känns rätt skönt.

Hatade söndagar enormt för bara något år sedan, taggade ofta att lyssna på "Jag hatar söndagar" av Ebba Grön och hyste allmänt agg mot denna händelselösa utfyllnadsdag. Men jag inser mer och mer att det existerar ett guldskimmer runt denna dag. Imorgon skall jag njuta otroligt av att INTE GÖRA ETT SKIT.

Här har ni sparven, btw:




Älskar förresten folk med feta skivsamlingar (apropå att jag beskådade en senast ikväll). Jag kan stå i en halvtimme och kika på alla titlar. Längtar till den dagen då jag själv har en enorm såväl CD som LP-samling. Det kommer vara alla tiders, förstår ni!


Ja ja, nog svamlat - nu ska jag dra en Törnrosa. Tjing tjing!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0