Lyckan Lykke Langar

Vid närmare eftertanke kan jag inte lämna en sådan betydelsefull relation till en artist som Lykke Li oförklarad för er. Så jag gör en update angående föregående inlägg.





Första gången jag hörde Lykke Li var den 27:e mars 2008. Det var ett gäng vänner som skulle på en årlig inomhusfestival i popens tecken, i björkarnas stad. Det var ungdomlighet, tagg inför kvällens kommande konserter, det var första ring och det var i den gamla vännens gamla hem.

Plötsligt var jag mitt i en förfest. Ty ungdomligheten nöjer sig inte bara med att träffas innan konserten, utan man skall rusa sig också. Men det var bara spännande och roligt. Lykke Li - Youth Novels sattes på: "Lykke Li ska vi se ikväll!" och i samtid med skivans repeatrullande plockades en glasflaska fram. "Vill du ha?"

Ja, tack - varför inte.
Plastmuggar, ljuva toner, äldre soffa. Livets vatten blandat med färskpressad apelsin (det enda som fanns - mäkta säreget groggvirke). Annalkande dimma, glada skratt - kvällens glädje var snart här och även här i detta nu. Min första fylla ackompanjerades av Lykke Li.


Senare samma kväll såg jag henne live för första gången. Det var underbart. Om möjligt än mer underbart var det i Borlänge 2009. Fantastico.

Lykke Li inbringar Lycka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0