den vackra 6:e dagen


Igår firade jag och min vackra älskling tre månader. Eftersom att vi aldrig dejtade från början så tog vi igen lite igår. Först åt vi middag på Taormina (italiensk restaurang på Haga, tror att det är Umeås enda pizzarestaurang med stenugnsbakade pizzor?).

DET ÄR och ÄR den godaste pizzan jag ätit i hela mitt liv, obs ej överdrift!!! Det var 4 ostsorter (identifierade parmesan (eller parmigiano som det heter på italllly), mozzarella och någon mögelost typ gorgonzola) på min, samt stora, färska underbara basilikablad.

Bottnen var så sjukt god, smakrik och knaprig. Aldrig i livet att man skulle ens tänka tanken att lämna en centi av den pizzan. Alltså seriöst, jag vill gråta när jag tänker på hur god den var (L)(L)(L)(L)

Vill bara tipsa om restaurangen, eftersom att den ägde. Det var lite mer fancy än b-hak men samtidigt ändå inte snobbrestaurang. Pizzasalladen var asgod (mycket och gratis) och det var hög kvalitet på maten, inget snabbmat här inte. Pizzorna ligger på 100 sek men det var det absolut värt det.

Sedan begav vi oss till Station och fikade, älskar Statioooons och öppettiderna 4-ever.

Efter det såg vi Let Me In = den amerikanska versionen av Låt Den Rätte Komma In, på Sf. Ger en recension av båda snart, eftersom att jag även såg den svenska idag och därmed kan jämföra skillnader (fast likheter snarare..).

Min bästa dejt, den var så vacker. Allt är vackert med dig. Jag älskar dig

så jävlajävlajävla mycket att inga ord i universum kan beskriva

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0