kött e kött e kött e kött e kött

Gillar ej att det blir blodpuddingsstekos ända in  i mitt rum, jävla 60-tals lägenheita utan köksfläkt (hej hedenhös)

Undrar om jag någon gång i mitt liv kommer att leka och leva och lära i ett vegetariskt hem. Tänk tanken att slippa se/känna/höra (i mitt huvud?) köttets barbariska existens.

http://svtplay.se/t/102834/babel

Ovan är förra veckans Babel, som berörde ämnet köttkunsumtion kontra vegetarianism, kolla från ca 20 minuter och resten av programmet, så får man bl.a följa en amerikansk författares storsäljare om vegetarianism, samt hur Per Moberg plus Lotta Lundgren förhåller sig till den. Lukas Moodyson äger, gubben som varit vegetarian i 12 år, haha även kul: "Men nu äter jag kött, JÄTTEMYCKET kött!".

Blev faktiskt förvånad över att Per Moberg ändå verkar helt införstådd med problematiken, lite fördomsfullt så trodde jag faktiskt att han skulle förkasta och försvara. Dock så ser jag att det blir för lite fokus på varelserna, och att det faktiskt är individer som lider. Det känns som att det faktumet slätas över lite.

Men intressant program, intervjun med Safran Foer var faktiskt sjukt bra. Ska lätt läsa Äta Djur - Jonahtan Safran Foer

PS. Programledaren är enfaldig och dryg. Byta UT?! DS

Kommentarer
Postat av: Johanna

Jag vet hur det känns filliez! Vi har inga fläktar i köket heller, så alla ens kläder börjar lukta matos :/

2011-04-12 @ 23:35:32
URL: http://midnightspecial.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0