om berliner-pilsnerrrrr

För första gången sedan jag startade bloggy så var det helt tomt under "senaste blogghändelserna" i bloggmenyn, haha deppen. Men livet börjar ju åter när höstan startar, så är det ju. Så nya tag kommer väl. Orkar inte blogga om Berlin nu, men jag kan skriva av anteckningar jag gjorde från första kvällen jag var där:

Berlinresan, 24/8 2011

Första dagen i denna fantastiska kultursjudande gryta.

Klotter och grafitti överallt, nya lukter, sovjetiska monument, storstadspulsens påtvingade starbuckssäljande, ignoranta tyskar som fortsätter prata tyska fastän man själv pratar engelska, kaféer i varje hörn, vego-feeling, KUL-TUR i var ände.

Trots lång resa och lite vila kämpade vi starkt (vi spelade djärvt!) och gick hela Kastanieallee, såg Brandenburger Tor, besökte Silent Room, åt JÄTTEgod kinesisk nudelwok, bevittnade en mindre bilolycka (paniken i "den skyldiges" ansikte var hemskt...stackarn....). Vi har gått vilse som satan i Tiergarten (vi gick bara en mils omväg för att hitta till homo-monumentet á la förintelsen).

Att gå till fots är absolut bästa sättet att upptäcka en ny stad.

Imorgon blir det Alexander Platz, Tv-tornet, East End Gallery, ev DDR-museum? Neues Musuem? Berliner Dom?

Den som lever får se!

Jag taggar dock mest gayklubb!!! Och elektroklubb!

Vill också shoppa en liten del, tishor osv, ev. skor.

Nu skall jag sova ordentligt för första gången på tre dygn. Kallas schént.

Saknar Rosen som satan, hon är det finaste jag har. All kärlek till henne <3
(min bloggkommentar om detta är: jag vet att jag är en tönty. Men en stolt sådan XD ;) :P:P :D :S :C :3 )

Min hals gör ont, mina fötter ömmar, mitt sinne är uttömt och överfyllt på samma gång.

Ser fram emot morgondagen!

Slafen sie gut!

Auf widerhesen Berlin!

Die Linke! Zer gut! Alles schön! Mit käse!! Die strasse ist enie kleine blümchen!

Byez


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0