2011-02-23

Jag hade fel. Ingen kunde mitt lösenord = Nu har jag bytt lösenord i onödan!!! :-( Skulle ha bytt på bloggy ist, för det är så jävla drygt att jag ALLTID skriver fel och måste skriva om det tep 7 ggr varje gång jag loggar in. Sådan tapperivrig bloggare är jag!

Drömde om kafébåtar, att bli bjuden på iskall, gräddskummig mörk stout (guinness) i små kaffekoppar av glas. Och en piercinglös Rosita. Det var så SJUKT längesedan jag drack en riktig, redig, fantastisk, underbart smakrik mörk fatöl. En sådan goding; där man kan dricka en under ett långt samtal, bara för att njuta av den otroliga smaken.

Känns så töntigt, som om man försöker "plocka vuxenpoäng" men fan, jag kan inte undgå att jag främst gillar alkohol för den gastronomiska njutningen det ger (obs syftar till goda röda viner, whiskysorter, mörk stöl - EJ likörer, cider och annat rysningsäckel).



Ful bild på hur koppen i min dröm såg ut. Kanske är ett sign på att mitt kommande hem bör innehålla denna sorts koppar? Glasklirret kanske är vackrare än porslinets. Vem veeete.

Jag och Sofiegurrl har försökt pluggy ikv, gick rätt bra (bortsett från gångerna då samtalet steg över åt framtidsplaner, Umeå Open, katter/hundar, politiska ideologier etc) och nu känns begreppen särartsfeminism, likhetsfeminism, essentialism, konstruktivism, gynocentrism och psykoanalysen betydligt klarare. Plus massa blablablanamn och deras förhållningar till detta.

Det viktigaste för att förhöja sin kunskapsförståelse är att diskutera. Diskussioner är nyckeln till utökad medvetenheten, både som individ och som student.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0