tjötttetjött

Var biljardgumzan idag. Jag sög men jag skall fan bli bättre! Och jag heter EJ Philippa....

Ett tipz: Rökta rostade mandlar från Naturgorrasortimentet (typ tex det ~~välsorterade~~ som finns på ICA MH-centrum) är asjävla gotttttt. Det smakar bacon!!!! Visserligen är jag ej ett fan av kött (tjötttjöttTJÖTT) meneee jag kan ej förneka att rökta saker är gott.


BACON

T.o.m Winstonboy käkare = ett tecken på att det är gott. Katzee käkar nötter, en ding ding värld



inte sant?


En tidstypisk måltid från tiderna innan min ~~kostkräsenhet påbörjades~~


En tidstypist bild från tiderna då jag poserade med med ~~tjött å fesk~~, som den mördare jag var


En tidstypisk morbid bild att fotografera, från tiden då jag var en ~~sadistisk likätare~~


Men nu är jag hel och ren!

Kommentarer
Postat av: Elin

För det första så vill jag inte påstå att jag är en ~~sadistisk likätare~~, förstår faktiskt inte varför du vill skriva så när du har fler vänner som är köttätare än inte köttätare.



Sen vill jag också påstå att jag är precis lika hel och ren som du. Eller om man säger såhär, du är rökare och jag är köttätare, det kanske gör oss till lika smutsiga?



Tycker bara du ska lägga ner och vara så jävla provocerande i din blogg som fakitiskt gör dina vänner ledsna. Inte alls roligt att läsa din blogg längre

2011-01-31 @ 21:27:03
Postat av: /Filippa

Men snälla älskade vän; jag är hemskt ledsen att du tar illa vid dig, men jag trodde att det var rätt tydligt att jag inte alls var seriös med inlägget; att allt är en överdrift är rätt framträdande.



De som känner mig vet med säkerhet att jag om någon har fullaste acceptans gentemot alla; oavsett om personen ifråga är hardcoreköttätare, har blåa politiska värderingar, är högkonsument, religiöst anknuten eller vad som helst.



Min livsåskådning är att alla människor borde få leva de som de själva anser vara rätt leverne för just dem. Det finns inga rätt och fel; och bara inskränkta idioter försöker moralisera över hur andra SKA eller BÖR leva. Jag inräknar mig inte till den kategorin, och blir ledsen om du fått för dig att jag tillhör den.



Innan jag själv blev vegetarian blev jag utsatt för ett mycket elakt s.k "personligt påhopp" angående min dåvarande köttkonsumtion vilket jag inte alls fann speciellt trevligt. Följaktligen skulle jag aldrig göra så mot någon annan.



Jag tycker inte att köttätare har fel. Jag tycker inte att vegetarianer har rätt. Jag tycker bara att det är två olika sätt att äta; och det kan finnas 1000 skäl bakom varje val.



Du vet att jag INTE vill såra mina vänner med flit. Om du tror det blir jag faktiskt sårad, för det är det sista jag skulle vilja göra. Någonsin.



Att du inte finner något nöje i att läsa bloggen kan jag bara beklaga; men det är ett val upp till var och en. De som vill läsa göra, de andra inte. Ibland är jag seriös i bloggen, ibland inte. Det är en form jag trivs med och så kommer det fortsätta att vara.



Ledsen att du tog illa vid dig finaste du! Det var ej min mening.

2011-01-31 @ 22:29:02
Postat av: /fillzorrr

Vill även tillägga att man bör ha i beaktande att inlägget i sig inte var ett seriöst debatterande inlägg. Om jag formulerat mig på det radikala sättet i ett seriöst sammanhang så kan jag tycka att en större befogenhet funnits för att ifrågasätta det.



Dessutom vill jag påpeka att anledningen till att jag uttrycker mig på detta överdrivna sätt som i inlägget ovan är just för att det är mitt sätt att hantera hur så måååånga, mååååååånga folk bemöter mig som vegetarian. Du förstår EJ hur många gånger jag blivit idiotförklarad; och nästan fått försvara hela min person, bara pga folks oförstående. För mig är det rätt svårförståeligt; det faktumet att jag med all rätt kan bli kritiserad tusen gånger om, när jag själv knappt får nämna mina tankar ibland andra som inte tycker som jag?



Fast inlägget ovan ÄR överdrivet och det ÄR provocerande, både med skämtsam underton, men även som en liten eftertanke.



Det kan vara dumt att provocera. Det är väl en risk man tar antar jag. Men ärligt talat bryr jag mig inte speciellt mycket om alla som läser inlägget tycker att det är idiotiskt, osmakligt, förkastligt - helt enkelt för att jag inte bryr mig om vad folk tänker. Hade jag 0 läsare som konsekvens skulle jag bry mig lika lite. Det jag bryr mig om är att du blir sårad, och jag säger än en gång att det inte var min mening.



Hoppas att du förstår det.

2011-01-31 @ 22:42:21
Postat av: Anna

2011-01-31 @ 23:53:03
URL: http://typinte.blogspot.com
Postat av: Anna

Gah, sämst och råkar klicka "skicka" innan jag ens skrivit nåt. Skulle bara säga STACKARS IGELKOTT! :(((( Breaks my heart. Plus lite äcklad... Ett så sött djur borde väl ändå ha vett att vara lite söt inuti också, but obviously not!

2011-01-31 @ 23:54:47
URL: http://typinte.blogspot.com
Postat av: /fillzorrr

jag vet, det är hemskt synd om finaste iggy :(:(:( den var påkörd av en bilist :,,,(

2011-02-01 @ 11:06:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0