några tankar och sånt

Igår läste jag i VK om halalköttsförsäljning i Umfors. Sådant som gör mig fly förbannad. Sådär så att en hel insändares luddiga kanter bara omformateras till rena stålkanter av hat. Men det blev ingen insändare i fysisk mening, sådant har jag inte tid med, ingen ledig stund. Jag skall sluta tjata om mitt jobb, ni vet redan hur klagosången låter. Däremot är jag glad att jag, trots att jag var pissigt trött när jag slutade 21.30 ändå begav mig till Geografigränd 8F för att hälsa på bröderna och deras respektive. Vi hade givande samtal om Finland, Spanien, England, städerna Berlin och Barcelona, men det utbyttes även jobblesshet - vilket jag behövde höra från någon annan än mig själv. Fick leka med Lindas systerdotters systemkamera, och visade Amandus massa inställningar och förklarade. Det var en Nikon. Men det blir nog en Canon för min del. Två glas gott vin och finska ostkrokar. Vet ni att Finlandfärjan kostar 2500 sek (!!!!) för 2 pers fram och tillbaka mellan Holmsund-Vaasa?

Därefter vandrade jag hemåt i lätt sommarnattsregn genom Ålid- och Sofiehem utan tankar på vare sig Halal eller jobb eller Den Förlorade Sommaren, utan kände endast den lycka som vissa stämningar inger. Lagom bomull i skallen, underbar musik i öronen, perfekt värme ute, dofterna av prunkande blomster, där i ensamhetens storhet

Och då kände jag mig levande igen

Kommentarer
Postat av: Johanna

Du är en riktig klippa Filliez! Ingen annan jävel uppdaterar ju någonsin sin blogg, men du klarar av det trots att du jobbar så mycket! En stor eloge till dig :)

2011-07-16 @ 18:41:20
URL: http://midnightspecial.blogg.se/
Postat av: /fillzor

Gumman, tack för din pep-talk! En bidragande faktor är att det finns datta på jobbet ;) Och att jag är en internetnörd av rang! Nu ska jag keep the updates going extra mycket bara för dig gumzan <3

2011-07-16 @ 22:26:01
Postat av: Johanna

Ja, jag går ju in på din blogg varje dag så you better! :::::::::::::P;):D;P

2011-07-17 @ 09:24:47
URL: http://midnightspecial.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0