sommargrubblerier

Trodde aldrig att det skulle vara så jobbigt att inte fara till Borlänge. Hade jag aldrig köpt en biljett från första början hade det varit mindre jobbigt. Men nu när jag vet att jag har HAFT en biljett, och tänker på Anttila, Henrik Berggren, Bob Dylan, Lykke Li, M.I.A och alla andra underbara artister som jag så sjukt gärna vill uppleva live, så dör hjärtat en aning.

Därför ägde min visit i Nördmaling. Där fick jag och Lova tid att riktigt rå om varandra. Min finaste Lovagumza, det enda jag tänkte när vi cyklade tillbaka till Bredvik från Fårskäret var att "Exakt det här kommer jag och Lova att göra när vi 75 bast. Helt jävla säkert.". Det är så satans skönt med kravlösa vänskaper. Fast det gäller att man vårdar dem ömt. Det har jag lärt mig extra mycket det här året.

Vi hade en helfin miniweekend med vindrickande vid havet, solbrännor, fika vid Järnäsklubb, badande i havet, filmkikande och allt vad man nu kan önska sig.

Det helade mig, havet gjorde mig till en människa åter. Skrev massa poesi och läste i Doktor Glas


Äntligen lever jag igen. Och det känns helt jävla underbart

Och Borlänge får jag återse en annan gång, en annan vacker sommarvecka

Kommentarer
Postat av: Emma The Queen

följ med nästa år <3<33<333 :,)

2011-07-03 @ 21:11:12
URL: http://emmzangurl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0