Umeguidning och renar

Cha cha blöggizh. Lg1?

Idag har jag och Rosita visat min Skövdekompis runt ikring Umeå stad - då hon tagit sig hit norrut för att besöka vår eminenta feministfestival. Faktum är att det var första gången jag träffade kamraten, och jag räknade och insåg denna dag att detta var sjätte gången jag träffade en person som jag först lärt känna på internet. Observera sjätte gången på ett år.

Men det är lika kul varje gång, ty det är fan fantastiskt kul att få ett ansikte + en röst på personligheten man redan känner till så väl.

Det var en mycket trevlig dag med såväl fika som god mat (och gastronomisk njutning är ju som bekant mitt främste nöje i detta jordeliv så då e väl smilgroparna högt uppe för mig va) och massa promenerande. Mitt sällskap framförde sin glädjande förvåning över min otroliga fallenhet för stadsguidning och jag blev lite förvånad jag själv.

För fan, jag kunde hur mycket som helst och berättade sjukt mycket randomdetaljer som vanligt (jag är nördy på att lära mig onödig kunskap). Denna överdrivna Umeåkunskap kom till sig sommaren 2009 då jag googlade på ALLT om Umeå tep. Kom på att jag tyckte att man bör kunna mycket om sin hemstad. Så därför lärde jag mig det.

Vill guida fler!!!

Så: Om ni får besök av  utomstädes folkz men ej orkar visa staden för dem - then call me biatchez och jag gör jobbet åt er; i utbyte av gastronomisk glädje.


So longggg

PS Märkte att min tvättkorg var helt jävla skev och jättesönder. Tyckte det var asdrygt och då sa jag till Rosita att jag fan EJ kan komma på en enda jävlaste sak som kan vara tråkigare att lägga pengar på än en TVÄTTKORG (lär säkert kosta 150 spänn också lollllz). Så sjukt jävla jättetråkigt.... Ska nog börja lägga alla kläder i en bohemisk hög istället i ren protest mot tråkig konsumtion. DS

Kommentarer
Postat av: Monica

Ta bara en påse eller nåt till smutstvätten. :)

2011-03-11 @ 17:57:59
URL: http://monicaborlin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0