otrevligheter

2 otrevliga saker som hände igår:

1. Äkta Bostaden att skicka ut hantverkare helt random som skall fixa grejer i ens lägga. Det sker ju hela tiN, vet alla som bor i Livecity. Således skedde detta igår, om dock annonserat dagen innan. De skulle tydligen lackera om skåpluckor var det enda beskedet jag fått innan och det var väl inget mer med det tänkte jag innan. Men: så kommer hantverkaren (som för övrigt var mycket trevlig) och tydligen skall hämta alla garderobsdörrarna i hallen! = 5 st PLUS båda våra sovrumsdörrar!!!!!! Jag blev rätt paff; "Vadå hur länge ska sovrumdsdörrarna vara borta??? För vi har kattungar och en ilsken hankatt som inte riktigt bör vara ihop för mycket????" och han sade att man kan låna någon reservdörr tills man får en ny typ (?).

Alltså VAD FAN är felet; man kan ju inte bara leja någon att TA ens sovrumsdörrar på obestämd tid helt unannounced därtill, har man inte rätt att till intigritet och trivsel i sitt eget jävla hem man faktiskt BETALAR för att bo i??? Skulle fan vilja veta vad Ann-Sofi Tapani skulle säga om någon kom hem till henne och stal alla dörrar till hennes tusentals rum i hennes garanterat lyxiga supervilla. Men just det, jag glömde att hon är borgare så hon bor väl knappast i en hyresrätt, fy så skamligt det hade varit...

ETT PROBLEM med detta = Jag kan inte ha fest på friday om jag inte får dörrar innan!!!! Jag vägrar att fulla människor skall trampa sönder små kattungar som vandrar runt överallt i läggan nu när de har möjlighet. Varföööööööööööööör skall detta hända så otimeat. Plus att det ser fett skabby ut när man kommer in i hallen och möts av röran i olika garderober..

2. På natten, vid 03.00 igår gick jag och Rozen för att lägga oss efter att ha glott klart Donnie Darko (bra men mindfuckad film, sevärd åtminstone en gång). Först kändes det skumt att sova utan en jävla dörrjävel, har sovit med stängd dörr åtminstone i 10 år så vanan har väl satt sig.

Men sen hörde vi massa stök från trapphuset. Ett jävla alkoholpåverkat gäng som skriker: "HÅLL KÄÄÄÄÄFTEEEN!!!!!!111" och verkligen slår sönder hela jävla trapphuset typ, så sjukt jävla obehagligt. Kunde typ inte sluta fråga om min gumma hade låst ytterdörren. Vi vågade knappt prata. Det otrevligaste av allt var att eftersom vi inte hade sovrumsdörr så kände man sig ännu mer utelämnad och hörde betydligt mer från trappuset. Usch.

Sedan gick "gänget" ut på gården och bråkade. Vet ej om vad. Har aldrig behövt ringa polisen någon gång men jag tänkte precis göra det, med risk för att någon annars skall göra sig illa, men då var det någon som skrek "Öj vi måste dra nu polisen kommer" - någon annan hann ringa föra - och många försvann illa kvickt innan en civilpolisbil + en vanlig p.bil kom.

Med detta inlägg vill jag säga: 1. Hata Bostadenfittan: "Vi satsar hellre på underhållning än hyressänkning" FU. 2. Alla jävla idioter som gör Ersboda till en mycket otryggare plats än vad det egentligen behöver vara. Jag älskar Ersboda men pallar bara inte när sånt här händer i ens egna jävla lägenhetshus. Ska fan ALDRIG bo ensam i en lägga; med risk för att bli mördad?!.....

Kommentarer
Postat av: mollsan

gumman usch :( värsta obehagligt!!!!



angående festen + kattungar. jag tror inte folk är så dräggiga + respektlösa om du ber dom ba GÅ EJ IN HÄR!!! ni kan ju ställa något för dessutom :) knyta ett snöre för ingången eller vad som helst, som en ~symbolisk~ dörr ;)

2011-11-06 @ 22:42:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0